دیدبان
با اشاره به ادعای بولتون مبنی بر دروغگویی ایران به آژانس

گرت پورتر:نه آژانس و نه اروپایی‌ها این مسخره‌بازی‌ها را جدی نمی‌گیرند.

گرت پورتر:نه آژانس و نه اروپایی‌ها این مسخره‌بازی‌ها را جدی نمی‌گیرند.

دیدبان؛ گرت پورتر روزنامه نگار تحقیقی و کارشناس برجسته آمریکایی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به گزارش جدید بلومبرگ درباره تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازگشایی پرونده ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران (پیامد) واکنش نشان داد.

وی در این پیام نوشت: بولتون، این جنگ طلب در رأس کار هرگز دست برنمی‌دارد. آخرین نیرنگ او: تلاش برای راه انداختن یک بحران جدید درباره ایران از طریق طرح این ادعا که ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل دروغ گفته است. اما این تلاش به جایی نرسید. نه آژانس و نه اروپایی‌ها این مسخره‌بازی‌ها را جدی نمی‌گیرند.

شبکه بلومبرگ به تازگی گزارش داده است که جان بولتون بر مبنای تحلیل دو مخالف دیرین توافق هسته‌ای یعنی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل این ادعا را مطرح کرده است که ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش به آژانس دروغ گفته بود. آنها با به دست آوردن داده‌های جدید ارائه شده توسط رژیم صهیونیستی که ادعا می‌شود بخشی از بانک اطلاعاتی بزرگ‌تری است که این رژیم سال گذشته از ایران دزدیده، مدعی آن هستند که در فواصل گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک تأسیسات هسته‌ای در ایران شناسایی کرده‌اند که پیش‌تر اطلاعاتی از آن در دست نبوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که بر اساس مدارک ارائه شده و مدارکی که بلومبرگ به‌دست آورده است، افشاگری‌های یادشده مستلزم آن هستند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازرسی برنامه پیشین و احتمالاً ادامه‌دار مربوط به سلاح‌های هسته ایران را از سر بگیرد.

این ادعاهای نخ نما در حالی از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش نهایی خود از مسائل باقیمانده درباره برنامه هسته‌ای گذشته و کنونی ایران که پیش از اجرای برجام منتشر شد، تاکید کرد که هیچ مدارکی دال بر وجود انحراف در فعالیت‌ها ومواد هسته‌ای اعلام شده ایران وجود ندارد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»