دیدبان

راهپیمایی حامیان دولت قانونی ونزوئلا

راهپیمایی حامیان دولت قانونی ونزوئلا

دیدبان؛مردم ونزوئلا در حمایت از حق حاکمیت دولت و صلح در این کشور به خیابان‌ها سرازیر شدند.

شهروندان ونزوئلایی که به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند، در شعارهای خود همچنین با حمل پلاکاردهایی بار دیگر بر حمایت از دولت این کشور در مقابل کسانی که به‌دنبال بی‌ثباتی در ونزوئلا هستند تأکید کردند.

راهپیمایی حامیان دولت قانونی ونزوئلا اقدام مخالفان را کودتایی دانستند که به‌دستور مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است.

این تظاهرات و راه‌پیمایی حامیان دولت قانونی ونزوئلا روز گذشته در ایالت وارگاس در شمال ونزوئلا انجام شد؛ در این راهپیمایی ادعای رهبر مخالفان در اینکه خود را خودسرانه رئیس جمهوری کشور اعلام کرد، رد شد.

در یک راهپیمایی دیگر نیز که در ایالت یاراکوی ونزوئلا برگزار شد، دیوسدادو کابلو، رئیس مجمع ملی قانون اساسی ونزوئلا از مردم خواست تا «اجازه ندهند امپریالیسم به اینجا آمده و به ما دستور دهد، اینجا ما آزاد و دارای حق حاکمیت هستیم».

رئیس مجمع ملی قانون اساسی ونزوئلا تأکید کرد که دولت آمریکا نقاب خود را کنار زده و «خود به‌عنوان رهبر کودتا» علیه رئیس جمهوری ونزوئلا که با 67 درصد آرا پیروز شده است، عمل می‌کند.

در مقابل نیز خوان گوایدو، رئیس پیشین پارلمان ونزوئلا که خود را به‌صورت خودخوانده رئیس‌جمهوری این کشور معرفی کرد، وعده داد تظاهرات جدیدی از سوی حامیانش برگزار خواهد شد، اقدامی که هدف آن افزایش فشار بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا برای واگذاری قدرت است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»