دیدبان

واکنش قاسمی به سخنان ضدایرانی در فرانسه

واکنش قاسمی به سخنان ضدایرانی در فرانسه

دیدبان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه اقای لوردیان گفت: قابلیت های موشکی ایران ضامن امنیت ملی و بر دکترین بازدارندگی استوار است.

وی در ادامه افزود: ایران قابلیت های دفاعی خود را بر مبنای ارزیابی واقعی از تهدیدهای موجود طراحی کرده و تا هر کجا که لازم بداند آن را تقویت خواهد کرد.توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و این نکته در جریان گفتگوهای مستمر سیاسی که بین ایران و فرانسه انجام می شود به اطلاع طرف فرانسوی رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تهدید به اعمال تحریم های جدید موشکی از سوی وزیر امور خارجه فرانسه را خلاف روح حاکم بر گفتگوهای سیاسی و همکاری های دو کشور دانست. 

گفتنی است، روز گذشته ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که در صورت عدم پیشرفت مذاکرات در مورد برنامه بالستیک ایران، پاریس آماده اعمال تحریم ها علیه ایران است. وی افزود: "ما یک گفتگوی بسیار دشواری را آغاز کرده ایم… ما آماده هستیم اگر نتیجه ای مثبت نداشته باشیم، تحریم های سختی را وضع کنیم، و آنها آن را می دانند."

پیش از این، وزارت امور خارجه فرانسه، ارسال ماهواره فضایی ایران را محکوم کرد و تأکید کرد که چنین اقداماتی با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مطابقت ندارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن