دیدبان

تیپ 55 هوابرد ارتش ایران توانست در انتقال نیرو رکورد جدیدی ثبت کند

تیپ 55 هوابرد ارتش ایران توانست در انتقال نیرو رکورد جدیدی ثبت کند

دیدبان؛ امیر سرتیپ‌دوم ذبیح‌الله بهمن‌زیاری، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع تیپ 55 هوابرد شیراز در فاصله زمانی کمتر از 45 دقیقه با تمامی تجهیزات و سازوبرگ نظامی و دریافت جیره غذایی 72 ساعته، توسط 8 فروند هواپیمای سی-130 از پایگاه شهید دوران شیراز به منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آمده ضمن اجرای عملیات تازش هوایی و فرودگردانی عقبه دشمن را مسدود کردند. این تیپ تهاجمی توانست در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش برساند که در واقع نوعی رکورد در انتقال نیرو محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: تیپ 55 هوابرد همچنین با تعقیب نیروهای در حال فرار دشمن فرضی و انهدام نفرات و تجهیزات باقیمانده، عملیات الحاق به یگان‌های زرهی را با موفقیت انجام دادند.

وی اجرای عملیات بارریزی آمادهای‌ هوایی را از دیگر اقدامات تیپ 55 هوابرد شیراز عنوان کرد و ادامه داد: این تیپ در کمترین زمان ممکن و بعد از ده دقیقه از فرود نیروهای تکاور، توانست 21 دستگاه موتورسیکلت و خودروهای تاکتیکی مجهز به سلاح موشک‌انداز 107میلی‌متری و همچنین خمپاره‌های سنگین و انواع تیربارها را از طریق هوا حمل و در منطقه رزمایش جهت استفاده یگان‌های واکنش سریع پرتاب و بارریزی کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن