دیدبان

عدم احترام به انتخاب مردم، یعنی دوری از دموکراسی

عدم احترام به انتخاب مردم، یعنی دوری از دموکراسی

دیدبان؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا  تصمیم دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در رابطه با به رسمیت شناختن گیدو، سخنگوی پارلمان ونزوئلا به عنوان ریاست کشور را مورد تفسیر قرار داد.

اردوغان گفت:«من 40 سال است که در سیاست فعالیت می کنم. من همیشه به انتخابات احترام گذاشته و می گذارم. اگر به انتخاب ملت احترام گذاشته نشود، این را نمی توان دمکراسی نامید و فقط می تواند اقتدارگرایی باشد. مادورو از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شده است. از اینرو تصمیم ترامپ، مرا به عنوان شخصی که به دمکراسی باور دارد، شوکه کرد. پس از بازگشت از مسکو به مادورو زنگ زدم و گفتم:«محکم بایست. آنهائی که برای دموکراسی مبارزه می کنند و به انتخابات احترام می گذارند باید از یکدیگر حمایت کنند و با هم باشند».

به گفته اردوغان، مادورو می تواند مسائل را حل و فصل کند.

رهبر ترکیه گفت:«وقتی در ترکیه  15 ژوئیه سال 2016،تلاشی برای کودتا انجام شد، مادورو بلافاصه به من زنگ زد، هر چند در آنزمان با او آشنا نبودم. بدین شکل ما با هم آشنا شدیم. اما از اتحادیه اروپا هیچکس با ما تماس نگرفت. ما این نکته را فراموش نکردیم. از اینرو ما می دانیم کی دموکرات است و کی نیست».

خوان گیدو سخنگوی پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد. آمریکا ریاست جمهوری او را برسمیت شناخت و از مادورو خواست از نیروی نظامی علیه اپوزیسیون استفاده نکند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»