دیدبان

مادورو :ستیزه‌جویی و توطئه‌ دیگر کافیست

مادورو :ستیزه‌جویی و توطئه‌ دیگر کافیست

دیدبان؛ بعد از اظهارات مداخله‌جویانه معاون رئیس‌جمهور آمریکا و دعوت به تظاهرات علیه دولت ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور دستور بازنگری در روابط دیپلماتیک با واشنگتن را صادر کرد.

مادورو بامداد چهارشنبه ضمن صدور دستور برای «تجدیدنظر کامل» در روابط دیپلماتیک با ایالات متحده، گفت که تدابیر جدید طی چند ساعت آتی اجرایی می‌شود.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» وی ضمن محکوم کردن اظهارات «مایک پنس»معاون رئیس‌جمهور آمریکا، آن را «مداخله بی‌شرمانه» واشنگتن در امور داخلی ونزوئولا خوانده و گفت: «ستیزه‌جویی و توطئه‌چینی دیگر کافیست».

پنس شامگاه سه‌شنبه با انتشار پیامی ویدئویی خطاب به مخالفان دولت ونزوئلا، ضمن «دیکتاتور» خواندن مادورو، صراحتا اعلام کرد که از هر آشوب و اغتشاشی برای سرنگون کردن دولت مادورو حمایت می‌کند. 

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»