دیدبان
سالگرد مرحوم آیت الله؛

کنفرانس رحلت

کنفرانس رحلت

دیدبان؛ مراسم دومین سالگرد رحلت هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از مسؤولین و با سخنرانی رئیس جمهور بیستم دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.[1] این سخن را با تأخیر می‌زنیم که مبادا به شأن و مقام جناب هاشمی جسارتی صورت گیرد. اما حال که مدتی از سالگرد ارتحال ایشان گذشته بد نیست چند کلمه‌ای پیرامون این رخداد عجیب عرض شود.

برگزاری مراسم سالگرد در کشور مرسوم است اما اینکه در سالن اجلاس سران باشد برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

همه کسانی که در آن مراسم حضور داشتند رفسنجانی را حامی مظلومین و محرومین و سنگ صبور برای رنج‌های مردم می‌دانستند اما باید از آنها پرسید برگزاری چنین مراسم پر هزینه‌ای در این شرایط اقتصادی ای که مردم دارند چه توجیهی دارد؟

البته که به سبب ارتباطی که بیت مرحوم با نهاد ریاست جمهوری دارند، برای آنها هزینه‌ای نداشته و طبق معمول هزینه آن از جیب مردم پرداخت می‌شود.[2]

از سایر هزینه‌های جانبی هم که بگذریم شنیده شده که مطابق روال مرحوم آیت‌الله که در مراسم‌های خودشان به عده‌ای بخشش‌هایی داشتند در این مراسم نیز مبالغی هم به عده‌ای از حاضرین داده شده است. ضرورت برگزاری مراسم سالگرد به این شکل جای سؤال دارد و برگزاری مراسم سالروز رحلت «هیچ شخصی» در آن سالن توجیهی ندارد.

آیا واقعا اینگونه مراسم ها برای آمرزش متوفی برگزار می‌شود یا آقایان به دنبال بازی‌ها و بهره برداری‌های سیاسی خود هستند؟

آقایان به جای برگزاری چنین همایش‌ها و کنفرانس‌هایی، مسجدی در شهر بگیرید، خرمایی بین فقرا و نیازمندان پخش کنید و فاتحه‌ای نثار روح مرحوم کنید.

اگر هم پول بیت‌المال نیست و دارایی‌های بیت مرحوم آیت الله است که سرریز کرده، در راه تعاریفی که از مرحوم آیت‌الله می‌کنید خرج کنید، هم حرف خود را به واقعیت نزدیک‌تر کرده‌اید و هم برای آن مرحوم در دیار باقی بهتر است. و من الله توفیق!

 

[1] www.jamarahttps://n.ir/fa/tiny/news-1085429

[2] سالن اجلاس سران متعلق به نهاد ریاست جمهوری است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن