دیدبان

جزئیات نامه تعدادی از وزرا به رهبر انقلاب درباره CFT و پالرمو به روایت مطهری

جزئیات نامه تعدادی از وزرا به رهبر انقلاب درباره CFT و پالرمو به روایت مطهری

دیدبان؛ به نقل از خانه ملت، علی مطهری در خصوص نامه تعدادی از وزیران به مقام معظم رهبری درباره لوایح CFT و پالرمو، گفت: تعدادی از وزرا در نامه‌ای از رهبری درخواست کردند تا ایشان برای تسریع پیگیری لوایح CFT و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کنند.

*تاکید وزرا بر عدم عبور از مهلت FATF است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعیین تکلیف دو لایحه CFT و پالرمو قبل از اتمام مهلت FATF مورد نظر و توجه وزرا بوده است از این رو از مقام معظم رهبری برای تسریع در تعیین این تکلیف درخواست شده تا از این مهلت عبور نکنیم.

*احتمال تصویب لوایح CFT و پالرمو در مجمع قوت گرفته است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نامه مذکور تنها درخواست تسریع در تعیین تکلیف لوایح نام برده است، گفت: با توجه به تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام احتمال تصویب دو لایحه CFT و پالرمو قوی تر از گذشته است.

*اسنادی درباره شکنجه اسماعیل بخشی به نمایندگان ارایه نشد

مطهری در ادامه دیدار با اسماعیل بخشی در مجلس را یادآور شد و گفت: اسماعیل بخشی مدعی است که مورد شکنجه قرار گرفته است اما وزارت اطلاعات می‌گوید که وی با ماموران درگیر و به نوعی زد و خورد بین آنها صورت گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: اسماعیل بخشی در راستای این ادعا اسنادی به نمایندگان ارایه نکرد، در مجموع قوه قضاییه مکلف به قضاوت نهایی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن