دیدبان

بریز و بپاش درمیهمانی به سبک سعودی

بریز و بپاش درمیهمانی به سبک سعودی

دیدبان؛ به نقل از پایگاه خبری «العهد» لبنان، عربستان سعودی همیشه با پدیده اتلاف مواد غذایی روبرو بوده است. اما بتدریج پدیده دیگری به نام «فریاد و اضطراب» جای آن را خواهد گرفت.
برخی از مردم عربستان به اسراف در مواد غذایی دست می زنند و آن را مایه فخر و افتخار خود می دانند و فکر می کنند با فخرفروشی به این شکل شکم 4 میلیون گرسنه سعودی سیر می شود.
سعودی‌ها در مهمانی‌ها برای تفاخر به دیگران تا حد بسیار زیادی غذا درست می کنند، تا جایی که بیش از 75 درصد از مواد غذایی که در عربستان استفاده می شود، دور ریخته می شود. با وجود تلاش برخی گروه‌های مردمی در عربستان، اما این مشکل همچنان از بین نرفته و دور ریختن مواد غذایی در این کشور در اوج خود قرار دارد. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از خانواده‌های سعودی در شهرهای مختلف این کشور بسیار فقیر هستند و از غذاهای جمعیت های خیریه شکم خود و اعضای خانواده خود را سیر می کنند.

گزارش‌های آماری منتشر شده از سوی دستگاه حاکمیت عربستان سعودی و گزارش سازمان جهانی غذا و گزارش مرکز غذایی باریلا، آمار متفاوتی را در خصوص دور ریز مواد غذایی در عربستان ارائه می‌دهند. بر اساس آمارهای رسمی عربستان سعودی سالیانه در این کشور حدود 166 هزار تن غذا دور ریخته می‌شود، اما سازمان فائو این عدد را بالغ بر 416 هزار تن ارزیابی می‌کند، این در حالی است که مرکز باریلا این مقدار را 8.5 میلیون تن بر آورد کرده است.
تعداد فقرا در عربستان حدود 4 میلیون نفر برآورد شده است. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در همان سال گزارشی را منتشر کرده و اعلام کرد که بین یک تا 4 میلیون شهروند عربستانی با حقوقی کمتر از 530 دلار در ماه زندگی می کنند. فیلیپ آلستون هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در خصوص فقر مطلق و حقوق بشر در جریان سفر خود به ریاض در تاریخ 19 ژانویه 2017اعلام کرد که از میزان فقر در برخی مناطق عربستان شوکه شده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»