دیدبان

تنظیم حقوق مدیران دولتی در کمیسیون تلفیق

تنظیم حقوق مدیران دولتی در کمیسیون تلفیق

دیدبان؛ محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور، در حاشیه جلسه علنی امروز قوه مقننه، با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این کمیسیون، گفت: طبق مصوبه کمیسیون، ورود مواد اولیه، ماشین آلات، نهاده‌های کشاورزی، دارو، سموم و آفات نباتی بدون انتقال ارز در سال 98 مجاز شد.
وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر مقرر شد؛ درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از محل آموزش فرهنگی و خدمات مشاوره، صدور، تعویض و تمدید گواهینامه مهارت به عنوان درآمد اختصاصی این سازمان محسوب شود.
نماینده تویسرکان در مجلس اضافه کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون، وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت مکلف شدند؛ شرایط لازم را برای شرکت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در نمایشگاه‌های بین المللی برای عرضه توانمندی‌های آنها ایجاد کنند.
مفتح تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون، دولت مکلف شد ظرف حداکثر یکماه نسبت به ساماندهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره موظف و غیرموظف شرکت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی اقدام کند و آن را در سه سطح ابلاغ کند. طبیعتا این شرکت‌ها موظفند حقوق‌ها را بر این مبنا تنظیم و پرداخت کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور اظهار داشت: در مصوبه دیگر در رابطه با ایجاد ضمانت برای بازگشت ارز واحدهایی که مکلف به بازگرداندن ارز بعد از صادرات هستند، مقرر شد اگر آنها در موعد مقرر ارز را بر نگردانند به ازای هر ماه تاخیر دو درصد به مبلغ اضافه شود و اگر اعاده ارز بیش از یکسال طول بکشد مصداق خیانت در امانت تلقی می‌شود و مجازات متناسب انجام خواهد شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن