دیدبان

رمز عبور شاگردان کی روش از سد عمان

رمز عبور شاگردان کی روش از سد عمان

دیدبان؛ ایران در شرایطی موفق شد با دو گل از سد عمان عبور و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند که نمایش برتر شاگردان کی روش جای هیچ حرف و حدیثی برای رقیب نگذاشت. این برد می توانست با نتیجه ای قاطع تر هم به ثبت برسد اما در نیمه دوم مهاجمان ایران(طارمی و سردار) قدر هیچ کدام از فرصت ها را ندانستند تا تیم ملی با همان اندوخته نیمه اول حریف چین در یک چهارم نهایی شود.
بلافاصله بعد از این بازی سایت های معتبر خارجی در آنالیزهای خود از نمایش ایران به بررسی جز به جز عملکرد فنی تیم ملی پرداختند تا از رمز عبور کی روش و شاگردانش رونمایی کنند. در آنالیزهای صورت گرفته چیدمان کلی ایران در طول مسابقه روی یک نکته مهم متمرکز بود آن هم این که مربی پرتغالی روی جناح راست و همکاری مثلث رضائیان، جهانبخش و دژآگه برنامه های زیادی داشت.


فشردگی بازیکنان ایران در این منطقه از زمین با فرارهای جهانبخش در بسیاری از دقایق همراه شد که در این راه جایگیری و پاسکاری های رامین و اشکان با ستاره 17 میلیون پوندی برایتون کاملا مشهود بود. کی روش خوب می دانست با تمرکز در این جناح به خوبی می تواند برنامه های تهاجمی پیم وربیک را خنثی کند، همان برنامه هایی که در دقیقه اول باعث و بانی پنالتی عمانی ها شد.
رمز عبور کی روش از سد عمان به خوبی جواب داد چون همان طور که در تصویر از وضعیت کلی ایران مقابل عمان می بینید(نارنجی ها بازیکنان ایران هستند) چیدمان تیم ملی به شکلی بود که در طول 90 دقیقه کمترین فرصت برای خرج بازیکنان حریف از نیمه خودی را داد تا عمان با تک مهاجم خود یک بار هم نتواند دروازه ایران را جز شوت های احساسی دقایق پایانی تهدید کند. 


جالب این که تعویض های کی روش در نیمه دوم هم بر پایه تقویت نقطه اتکای تیم ملی بود به خصوص با ورود سامان قدوس که توانست در اندک دقایق حضور در زمین به خوبی در نقش جهانبخش ظاهر شود.در این بین نباید از همکاری های سردار و گهگاه طارمی به عنوان مهاجمان آزاد ایران هم به سادگی گذشت که بارها روی همکاری با این منطقه توانستند صاحب موقعیت گلزنی شوند.
با این تفاسیر می توان گفت با آماده تر شدن جهانبخش بعد از دو ماه دوری از میادین در بازی آتی ایران مقابل چین هم جناح راست ایران می تواند نقطه قوت اصلی برای عبور از سد اژدهای سرخ باشد گرچه نباید از بازیخوانی و هوش بالای سایر بازیکنان تیم ملی در تقسیم توازن تاکتیکی به خصوص در مصاف با تیم مارچلو لیپی باهوش به سادگی عبور کرد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟