دیدبان

سکه ثامن در صحن مجلس

سکه ثامن در صحن مجلس

دیدبان؛ زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر تعداد زیادی مال‌باخته سکه ثامن هستند که در بلاتکلیفی قرار دارند.
وی افزود:  براساس گزارشات واصله 4 هزار نفر تمامی مبالغ واریزی و اموال و وجوهشان توسط متهمان این موسسه ربوده شده است که رقم قابل توجهی است و وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در این باره باید پاسخگو باشند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با خبر شدیم برخی مالباختگان برای جلوگیری از سقوط ارزش پولشان سعی کردند به هر حال همه اموالشان را به این طلا و سکه ای که در سایت موسسه سکه ثامن در معرض خرید و فروش قرار می گرفت تبدیل کنند که نهایتا منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه ای شد.
وی با اشاره به تخلف متهمان این پرونده خواستار برخورد باآنها شد و عنوان کرد که وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت باید مصرانه پیگیر این این مسئله باشد.
وی بر همین اساس تصریح کرد:  تبلیغات بورس طلای ثامن یعنی افعال و اعمال مجرمانه همه روزه و به طور مستمر در وب سایت رسمی طلا و جواهر تهران قابل مشاهده بود و این امر باعث شده بود که مشتریان اعتماد شان جلب شود و براساس همین تبلیغات در این سایت متعلق به اتحادیه طلا و جواهر زمینه برای ارتکاب افعال مجرمانه متهمان فراهم شود.
وی با اشاره به ، ماده دوم قانون تجارت تصریح کرد: کاربران با سایت مذکور وارد معامله شده، اما به هر دلیل مالک سکه ثامن متواری شده و سرمایه عده‌ای را هم این وسط با خود برده اند، لذا باید با متخلفان برخورد جدی شده و برای مالباختگان تصمیم‌گری شود.هرچند بسیار مایه تاسف است که چرا در اجرا  مراقب اعتماد مردم و پیشگیری از این موارد نیستند .

وی در ادامه به مطالبات چندهزار نفری مردم در سامانه فارس من در این خصوص اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالبات مردم  و شکایات واصله به ما، حتما بنده این مسئله را به صحن مجلس خواهم کشاند و طی تذکری در یکشنبه هفته آینده به وزرای صمت و اقتصاد خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به این وضعیت خواهم شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن