دیدبان

افزایش قیمت نفت با کاهش تولید اوپک

افزایش قیمت نفت با کاهش تولید اوپک

دیدبان؛ به نقل از رویترز، پس از اینکه اوپک جزئیات کاهش تولید اعضای این سازمان برای کم کردن از فزونی عرضه در جهان را منتشر کرد و همچنین نشانه‌هایی مبنی بر حل جنگ تجاری میان چین و آمریکا دیده شده است، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی حدود 3 درصد افزایش یافت.
قیمت نفت برای سومین هفته متوالی افزایشی شد و نفت برنت با 1.52 دلار افزایش 62.70 دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت خام آمریکا با 1.73 دلار افزایش 53.80 دلار در هر بشکه معامله شد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک روز جمعه فهرستی از کاهش تولید هر یک از اعضایش و 6 تولیدکننده بزرگ نفت برای مدت 6 ماه از ابتدای ماه ژانویه منتشر کرد. این فهرست اعتماد به توافق کاهش تولید را بالا برد.
فیل فلاین، تحلیلگر پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «این اقدام سیگنالی به بازار داد که آنها (در این رابطه) جدی هستند.» «من فکر می‌کنم آنها همچنین می‌خواهند به این نکته اشاره کنند که احتمالا بیش از این رقم به ویژه از سوی عربستان نفت کاهش خواهد یافت.»
اعضای اوپک و روسیه در ماه دسامبر توافق کردند که از ابتدای ژانویه با هدف تقویت قیمت‌ها و کم کردن از فزونی عرضه در بازار روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.
آژانس بین‌المللی انرژی نیز روز جمعه اعلام کرد تولید نفت آمریکا با رشد کند جهانی اقتصاد همراه شده و این عوامل به قیمت‌ نفت فشار آورده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»