دیدبان

توطئه تازه امارات برای خرید املاک قدس و تحویل آن به صهیونیست‌ها

توطئه تازه امارات برای خرید املاک قدس و تحویل آن به صهیونیست‌ها

دیدبان؛ شیخ «کمال الخطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین از جمله دلایل سفر رئیس سرویس اطلاعات امارات به سرزمین‌های اشغالی را در راستای تلاش برای واگذاری املاک شهر قدس به شهرک‌نشینان دانست.
الخطیب در گفت‌وگو با وبگاه خبری «الخلیج اونلاین»، تاکید کرد:  صاحب یک خانه مجاور مسجدالاقصی گفته است که  از سوی خالد العطاری، بازرگان اهل قدس، که از نزدیکان به محمد دحلان  عضو جدا شده جنبش فتح و مشاور محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی است، پیشنهاد دریافت ۲۰ میلیون دلار در ازای فروش خانه‌اش را گرفته است.
وی افزود: صاحب‌خانه این پیشنهاد وسوسه‌انگیز بازرگان قدسی را که از نزدیکان به امارات است، رد کرده است.
الخطیب، خبر منابع صهیونیستی درباره سفر هوایی مستقیم و بدون توقف از ابوظبی به اراضی ‌اشغالی را نیز تایید و اعلام کرد که یک فروند هواپیمای اماراتی روز چهارشنبه در تل‌آویو فرود آمده که حامل «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات و «شیخ طحنون بن زاید آل نهیان» رئیس ‌سرویس اطلاعات این کشور بوده است.
این مسئول فلسطینی گفت: آنها  هم‌اکنون در هتل «ریتز کارلتون» در هرتزلیا در نزدیکی تل‌آویو به سر می‌برند و سوال‌هایی درباره دلایل و زمان سفر آنها به سرزمین‌های اشغالی مطرح است.
الخطیب تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز  شریک و هم‌دست امارات در خریداری املاک قدس به نفع شهرک نشینان صهیونیست خواند و گفت: یکی از ادله موجود این است که «عصام عقل»،  یک شهروند آمریکایی فلسطینی تبار را که به خاطر نقشی که در فروش زمین و اموال غیرمنقول به یک یهودی ساکن شرق قدس داشت و محکوم شده بود، از بازداشت آزاد کرده و تحویل مقامات رژیم اشغالگر داد. وی تاکید کرد: همین که تشکیلات خودگردان «عقل» را تحویل رژیم صهیونیستی داد یعنی به واگذاری املاک و زمین‌های قدس به صهیونیست‌ها حساسیتی نشان نمی‌دهد.
شیخ خطیب و شیخ رائد صلاح پیشتر نیز گفته بودند که تجاری اماراتی در رسوایی واگذاری ۳۴ واحد آپارتمان در وادی حلوه حی سلوان به شهرک‌نشینان صهیونیست مربوط به اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر ۲۰۱۴ دخیل بوده‌اند.
شیخ خطیب معاون شیخ رائد صلاح رهبر اسیر جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین است که رژیم صهیونیستی دو سال پیش آن را جنبشی غیرقانونی اعلام کرد، شیخ خطیب همچنین رئیس کمیته آزادی‌های برخاسته از دل کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن داخل اراضی اشغالی سال ۴۸ است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»