دیدبان

تکمیل پلاسکو جدید تا مهر ۹۹

تکمیل پلاسکو جدید تا مهر ۹۹

دیدبان؛ حسن کاری امروز در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو اظهار داشت: دو سال پیش بود که حادثه ناگوار پلاسکو رخ داد و 16 آتش‌نشان در کنار 6 نفر دیگر در این حادثه جان باختند. وی ادامه داد: پس از بروز این اتفاق رئیس بنیاد مستضعفان در محل پروژه حضور یافت و در آن بازدید قول داد پلاسکو را دو ساله می‌سازیم. بنیاد پیگیر اخذ مجوز ساخت پلاسکو بود، اما شهرداری محدودیت طرح تفصیلی منطقه داشت و اجازه ساخت بیشتر از 7 طبقه نمی‌داد، میراث فرهنگی هم به دلیل وجود مدرسه ژاندارک بیشتر از 4 طبقه مجوز نمی‌داد.
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان افزود: در مجموع در این فضا جلسات مکرری برگزار شد، اواخر پاییز 96 تفاهمی بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و دادستانی انجام شد تا پلاسکو 10 طبقه ساخته شود اما میراث فرهنگی مجدداً موافقت نکرد.
کاری اظهار داشت: موضوع به استانداری تهران کشیده شد و استانداری مدیریت را بر عهده گرفت، جلسات مکرر بین نهادهای ذیربط برگزار شد و بالاخره 22 اردیبهشت ماه 97 بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، سازمان میراث فرهنگی و کسبه پلاسکو توافق ساخت پلاسکوی جدید انجام شد.
وی افزود: مقرر شد ساختمان شمالی 5 طبقه توسط کسبه مقاوم‌سازی شود و برج پلاسکو هم با همان سطح و سطوح و طبقات در دو سال توسط بنیاد ساخته شود.
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان بیان کرد: 27 شهریور 97 شورای تأمین استان این توافق را تصویب کرد و 31 شهریور 97 کمیسیون ماده 5 آن تصویب شد و در نهایت مقرر شد، از اول مهر ماه پروژه آغاز شود که گودبرداری در این حوزه آغاز شد.
کاری افزود: امسال عملیات گودبرداری پلاسکوی جدید تمام می‌شود، فونداسیون را هم می‌سازیم و اوایل سال 98 قرارداد اسکله را منعقد می‌کنیم و نصب اسکله آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم مهر 99 پلاسکوی جدید به کسبه تحویل شود. وی اظهار داشت: مشارکت جامعه فنی و مهندسی در طراحی و معماری پلاسکو انجام شد و امروز از گزینه‌های برتر تقدیر می‌شود.
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان تأکید کرد: تفاهم، همدلی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌های ذینفع برقرار است و پیش‌بینی می‌کنیم، پروژه طبق برنامه پیش برود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟