دیدبان

حمله شدید کی روش علیه وزیر پس از صعود

حمله شدید کی روش علیه وزیر پس از صعود

دیدبان؛ کارلوس کی روش با تساوی بدون گل و با استراتژی ویژه خود توانست ایران را بالاتر از عراق با امتیاز مشترک اما تفاصل بهتر به مرحله یک هشتم نهایی برساند تا مسیر آسان تر تا فینال پیش روی تیم ملی قرار بگیرد. چند ساعت بعد از بازی حساس با رقیب همسایه در آل مکتوم بار دیگر کارلوس کی روش با تاختن به منتقدان و مخالفانش در ایران مدعی شد برخی ها به دنبال ضربه زدن به او دستیارانش هستند و در این راه شخص اول ورزش ایران هیچ ورودی نداشت چون تصمیم به ماندن من در تیم ملی ایران ندارد.

بعد از پیام تشکر رهبرانقلاب علیه من شدند
یک واقعیت وجود دارد آن هم این است که خواسته وزیر محترم ورزش ایران این نیست که کارلوس کی روش در تیم ملی بماند. ایشان در حالی که باید تحت هر شرایطی از من، تیمم و همه همکارانم حمایت می کردند هیچ گاه این زحمت را به خود ندادند و مهم تر از همه برنامه های آماده سازی مد نظر من را با تردید اجرایی کردند، برنامه ای که ضربه های زیادی خورد تا تیم آن گونه که باید آماده وارد امارات نشود. بعد از پیام تشکر رهبر انقلاب بعد از جام جهانی، وزارت ورزش کاملاً علیه من شد.

وزیر ورزش نخواست به تفرقه ها پایان بدهد
باید اعتراف کنم اگر تفرقه و مسائلی از این قبیل در چندماه گذشته فوتبال ایران را در برگرفته است تنها مسئولش وزیر محترم ورزش و جوانان ایران است که هیچ گاه نخواستند به این ماجراها ورود کنند. شما الان شاهد هستید که به غیر از یک باشگاه خاص در لیگ برتر بقیه باشگاه ها از همه مسائل رقم خورده گلایه دارند.

با دروغ پراکنی دنبال ضربه زدن به تیم ملی بودند
چه شخصی از سوی یک سری رسانه و روزنامه خاص به همراه آقای مسعودی در حال بهره بردن است؟ چه اشخاصی در این بی نظمی و دروغ پراکنی هایی که در هفته های منتهی به جام ملت ها رقم خورد در حال بهره بردن هستند؟ به نظر شما راه افتادن داستان هایی همچون آلکساندر، میک درموت و حتی ماجرای بازی احتمالی با آرژانتین بدون برنامه ریزی برای تیم ملی به راه افتاد؟ نه همه اینها از سوی یک نفر خاص هدایت می شود. به نظر شما آن نفر خاص و باشگاهش تحت حمایت مستقیم چه کسی می تواند این گونه پیش برود؟

مردم نان سر سفره ندارند آن وقت فرست کلاس می گیرند
وقتی ما حتی  مشکلات پایه ای در راه آماده سازی تیم ملی ایران داریم، وقتی مردم کشور ایران، مردانی که در راه تامین غذای سر سفره خانواده های خود در مضیقه هستند آن هم به خاطر مشکلات اقتصادی می بینیم که به این فرد و باشگاهش اجازه داده می شود پرواز فرست کلاس به ژاپن داشته باشند! با این وجود من و شاگردانم در تیم ملی همه کاستی ها را به جان خریدیم و یک مطلب را باید خطاب به مردم ایران با صراحت بیان کنم آن هم این که ما تا پایان جام ملت ها با قدرت تنها برای شادی طرفداران واقعی مان می جنگیم.

مسعودی هم جزو مهمی از آن سیرک است
الان زمان آن است افرادی که در دوسال گذشته احترام، شخصیت و غرور ملی ایران را زیر پا گذاشته و هر کاری دل شان خواست با ما انجام دادند، نام شان علنی شود. می خواهم با صراحت پیرامون آقای مسعودی صحبت کنم. همان فردی که آن تصویر و دروغ را در فینال لیگ قهرمانان به راه انداخت. ایشان هم وصل است به همان سیرکی که در فوتبال ایران توسط گروهی خاص راه افتاده است! واقعا فکر می کنید این سیرک با اجازه چه کسی کارش را انجام می دهد؟

 

به تاج گفته بودند که من نباید باشم
حالا می خواهم به صورت شفاف درباره این گمانه زنی ها توضیح دهم. تنها مطلبی که الان می‌توان بگویم این است که شش ماه پیش فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت قرارداد من با این تیم شش ماهه باشد. این تصمیمی بود که گرفته شد و در آن برهه من احساسم را با آقای تاج در میان گذاشتم. اما این خواسته ای بود که از طرف فدراسیون و آقای تاج گرفته شد. الان باید بگویم چیزی را فهمیدم که اگر آن موقع می فهمیدم هرگز قراردادم را با تیم ملی تمدید نمی کردم و آن هم این است که وزارت ورزش هرگز به دنبال ثبت قرارداد با من نبود. مطلبی که آن موقع نمی دانستم و الان فهمیدم این است که به آقای تاج گفته شده بود که قرارداد با من تمدید نشود.

می دانستم برخلاف میل وزیر در ایران نمی ماندم
من اگر این مطلب را می‌دانستم هرگز در ایران نمی ماندم. نمی خواستم برخلاف میل جناب آقای وزیر باشد. آقای تاج قبل از این به من گفته بودند که چرا از تیم ملی و فدراسیون حمایتی نیست. من هم اصلا دوست نداشتم به فدراسیون و یا تیم ملی آسیبی وارد شود. آقای سلطانی فر به هر دلیلی برنامه و یا گزینه ای دیگر دارند. 

بخواهیم قهرمان شویم، باید همه قدرت ها را شکست دهیم
"کره جنوبی شاید خوشحال باشد که در سمت دیگری از جدول قرار گرفته و فقط شاید در فینال به ایران برخورد کند. آیا تیمی هست که دوست نداشته باشید قبل از فینال ایران با آن بازی نکند؟" این سوال یک خبرنگار خطاب به کی روش بود. سرمربی پرتغالی هم اینطور پاسخ داد و گفت: شما نمی توانید تبدیل به بهترین شوید، اگر بهترین ها را به چالش نکشید. شما نمی توانید تبدیل به بهترین شوید، اگر بهترین ها را شکست ندهید. اگر ما بخواهیم قهرمان آسیا شویم، باید بهترین ها را شکست دهیم.

من نه قرمزم نه آبی
بعضی ها در زندگی قرمز را دوست دارند و به آبی علاقه ای ندارند و برخی هم برعکس؛ اما این استایل من نیست. من به همه حریفان احترام می گذارم. من مغرور نیستم که بخواهم انتخاب کنم که چه تیمی روبروی ما قرار بگیرد. بازی ها از این پس 50-50 هست. همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده! دیگر هیچ تیمی نمی تواند بگوید مدعی مطلق است. از این به بعد شخصیت، کاراکتر و انگیزه لازم مهم است. روحیه تیمی و همچنین اتحاد بازیکنان چیزی است که از این پس روی آن تمرکز می کنیم.

روی بازیکنان و کادرم هزار درصد حساب می کنم
سرمربی تیم ملی درباره حریف بعدی ایران گفت: 4 روز دیگر ما یک بازی خیلی مهم داریم که باید همه چیزمان را در این بازی بگذاریم. برای ما از این پس تک تک بازی ها فینال جام ملت هاست. فرقی هم نمی کند چه تیمی روبروی ما باشد. به حریف احترام می گذاریم و سعی می کنیم همیشه بهتر و بهتر باشیم. روی بازیکنان و کادرم هزار درصد حساب باز کرده ام. برای من حال خیلی مهم است.

 

مرتبط‌ها

آغاز اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در مدارس ابتدایی تهران

معرفی ۲۲۵۰۰ بیکار در سال جاری برای مهارت آموزی

توزیع نامناسب بارندگی‌ در کشور

شهرداران راهکارهای عملی برای بهبود اداره شهرها ارائه کنند

گرچه نمرود هیزم آورده‌ست!

عدم اعتقاد مدیران شهری تهران به گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی!