دیدبان

سوریه در محاصره شیمیایی

سوریه در محاصره شیمیایی

دیدبان؛ یک منبع روس به خبرگزاری «اینترفکس» گفت که «تروریستها در منطقه معره النعمان در استان ادلب برای حمله شیمیایی آماده می‌شوند».
وی با بیان اینکه تروریستها «در حال ذخیره مواد شیمیایی سمی در چند انبار در استانهای ادلب و شمال ریف لاذقیه هستند»، اعلام کرد که «گروههای تروریستی اجناد القوقاز، جیش العزه و الحزب الترکستانی برای انجام سلسه حملات شیمیایی به صورت همزمان در استانهای لاذقیه، ادلب، حماه و حلب آماده می‌شوند».
منبع مذکور با اشاره به اینکه تروریستها در این حملات از مین، خمپاره حاوی مواد سمی و پهپادهای حامل مواد شیمیایی استفاده خواهند کرد، تصریح کرد که تروریستها برای انجام مأموریت خود 500 لیتر مواد شیمیایی به مناطق «ابوالضهور» در ادلب و «حلفایا» در شمال حماه وارد کرده‌اند.
وی یادآور شد که یک گروه تروریستی 30 نفره اواخر دسامبر گذشته با کمک سرویس اطلاعات یک کشور خارجی وارد منطقه «اریحا» در ادلب شدند تا خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی بسازند و پس از استفاده از آن علیه غیر نظامیان، ارتش سوریه را انجام این حملات متهم کنند.
در همین ارتباط، منابع آگاه اوایل آذر ماه گدشته اعلام کردند که تحریر الشام یک محموله جدید «از مواد شیمیایی سمی را با تدابیر امنیتی شدید، از شهر الدانا واقع در شمال ادلب را به یک مکان نامعلوم در استان انتقال داد».
منابع خبری روس هم گزارش دادند که عناصر تروریستی «کلاه سفید» پنج بسته حامل مواد شیمیایی سمی را از یکی از انبارهای گروه تروریستی «جبهه النصره» در شهرک «کفر نبل» واقع در غرب شهر «معره النعمان»  خارج کردند و آن را به یک انبار دیگر در داخل شهر ادلب انتقال دادند.
بسته‌های مذکور به کارشناسان فرانسوی تحویل داده شد؛ کسانی که وارد ادلب شدند تا دست به تغییر موشک‌ها بزنند و در کلاهک آن مواد شیمیایی سمی قرار دهند تا از آن علیه ارتش سوریه استفاده کنند.
از زمان عقد توافق «سوچی» بین رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بر سر شهر ادلب سوریه، النصره به جای اینکه از منطقه «عاری از سلاح» خارج شود، داعش و سایر گروههای تروریستی خارجی را به مواد شیمیایی سمی در جبهه‌های مختلف استان ادلب و به ویژه در اطراف منطقه عاری از سلاح مجهز کرده است.
در واقع النصره از توافق آتش‌بس که در منطقه عاری از سلاح برقرار شده است، سوء استفاده می‌کند و خود را برای انجام حملات شیمیایی آماده می‌کند.
کلاه سفیدها نیز با النصره همکاری داشته و محموله‌های کلر و سارین را در مناطق مختلف منطقه عاری از سلاح تحت اختیار سایر گروههای تروریستی حاضر در ریفهای شمال و شمال غربی حماه، ریف شمال شرق ادلب واقع در مرزهای اداری با استان حلب و ریف شمال شرق استان لاذقیه قرار داده‌اند.
کلاه سفیدها گروهی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»