دیدبان

کی روش: عاشق منتقدانم هستم

کی روش: عاشق منتقدانم هستم
دیدبان؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که تیمش روز آینده در سومین دیدار مرحله گروهی جام ملت های آسیا برای تثبیت صدرنشینی به مصاف تیم ملی عراق می رود، در مورد آمادگی شاگردانش پیش از این مسابقه حساس در نشست خبری این مسابقه گفت: خدا را شکر آمادگی خوبی داشتیم. مهم ترین مطلب استراحت بعد از دو بازی بود که اتفاق افتاد.
سوال بعدی از سرمربی پرتغالی تیم ملی توسط یک خبرنگار عراقی در مورد حساسیت بازی برابر عراق با توجه به پیشینه این بازی و اتفاقاتی بود که ممکن است درون و بیرون زمین اتفاق بیافتد، که کی روش اینگونه پاسخ داد: اگر یک بازی در جهان باشد که دو تیم بخواهند در نهایت آرامش از آن لذت ببرند، بازی فردا است؛ چون هر دو کارشان را انجام داده اند و صعود به مرحله بعدی قطعی شده است. قبل از اینکه مسابقات شروع شود، ما باید مقابل سه حریف بازی می کردیم ولی حالا داستان عوض شده و ما مقابل دو تیم بازی کردیم و فردا مقابل عراق بازی می کنیم. تفاوت همین است؛ تمام تلاشمان این است که فوتبال زیبایی ببینیم. دلیلی برای حساسیت نمی بینم و در نهایت آرامش مطمئنا بازی فردا را سپری خواهیم کرد.
سوال بعدی توسط خبرنگار عرب زبان سایت فیفا از کی روش پرسیده شد که یکی از مربیان بزرگ باشگاهی فوتبال ایران (برانکو) به انتقاد از شما ادامه می دهد، که کی روش در این مورد توضیح داد: من عاشق تمام کسانی هستم که از من انتقاد می کنند، چون همه آنها باعث شهرت و محبوبیت بیشتر من می شوند و در واقع به صورت رایگان برای من کار می کنند و به خاطر همین من عاشق آنها هستم.
سوال بالا سوال دوم خبرنگار عرب زبان سایت فیفا بود و کی روش در پاسخ به سوال اول که او از قول کی روش کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و ایران را چهار مدعی قهرمانی مسابقات نام برد، جواب جالب توجهی داشت و گفت: شما اگر برای سایت فیفا کار می کنید باید با دقت بیشتری صحبت های من را رصد کنید، چون من هیچ وقت چنین حرفی نزدم، ولی از بعد تئوریک اگر بخواهیم به مسئله نگاه کنیم، مطلبی که عرض کردم اینگونه بود؛ از بعد تاریخچه فوتبالی، فرهنگ فوتبالی، سرمایه گذاری که اتفاق افتاده از بعد نتایج و تجربه، سه مدعی اصلی برای حضور در جمع چهار تیم نهایی ژاپن، کره جنوبی و استرالیا هستند؛ به خاطر تجاربی که دارند و سرمایه گذاری هایی که انجام داده اند و همچنین قهرمان آخر جام ملت ها از میان آنها بوده است و کشورهای دیگر می جنگند برای اینکه یک جایگاه در میان چهار تیم نهایی داشته باشند. کشورهایی مانند عربستان سعودی، ازبکستان، ایران، چین و عراق از این دسته هستند ولی در آخر انگیزه و تلاش بازیکنان است که مشخص می کند کدام تیم ها می توانند به مراحل نهایی برسند.
سوال بعدی از کی روش توسط خبرنگار یکی از رسانه های ایرانی پرسیده شد و در این مورد بود که رسانه های عراقی خودشان را از پیش برنده می دانند ولی سرمربی تیم ملی ایران و بازیکنان با احتیاط و آرامش از این مسابقه حرف می زنند. سرمربی تیم ملی در مورد اینکه، استراتژی‌اش برای این بازی چیست، توضیح داد: البته نمی توانم استراتژی ام را به صورت شفاف بگویم (باخنده)، کمی شوخی می کنم، چون رسانه های عراقی هم اینجا هستند ولی سوال شما را متوجه شدم. اولویت من در درجه اول این است که بهترین ها را برای بازیکنانم فراهم کنم و بهترین مطالب را برای تیمم برآورده کنم. البته این یک امر طبیعی است که رسانه های عراقی از خواسته خودشان برای پیروزی می گویند و این برعکس یک سری رسانه ها در ایران است که متعهد نیستند برای پیروزی ایران. ما همیشه باید برای مردم بازی کنیم و به بازیکنانم می گویم که با تعهد کامل، با صداقت و با وفاداری نسبت به تیم سعی کنیم بهترین بازی را انجام دهیم؛ فرقی هم نمی کند مقابل عراق، پرتغال یا آرژانتین بازی کنیم. همیشه به حریف احترام می گذاریم و سعی می کنیم بهترین بازی را انجام دهیم.
خبرنگار BBC سوال بعدی را از کی روش در مورد اتفاق 4 سال پیش پرسید که تیم ملی مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های استرالیا 2015، 10 نفره شد و در نهایت بازی را به عراق واگذار کرد. خبرنگار بی بی سی نقل قول کی روش در مورد این شکست که گفته بود "این شکست مانند استخوانی در گلوی من باقی مانده" را به سرمربی پرتغالی تیم ملی یادآوری کرد و اینکه حالا مسابقه برای عراق چه معنایی برای او دارد که کی روش پاسخ داد: البته این درست نیست که بخواهیم آن دیدار که در 4 سال گذشته برگزار شد را با این دیدار مقایسه کنیم، چرا که آن بازی دیداری بین دو تیم ایران و عراق نبود بلکه دیداری بین تیم ملی ایران و آقایی به نام بنجامین ویلیامز بود که ایشان تعیین کننده ترین فرد آن میدان بودند و اما خدا را شکر فردا داوران بسیار خوبی را داریم و ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا مردم ایران و خانواده هایمان را خوشحال کنیم. در آسیا همه تلاش می کنند تا دراین رقابت ها سخت به رویاهایشان دست پیدا کنند. در مورد تیم ملی عراق هم باید بگویم این تیم از خط دروازه تا خط حمله صاحب بازیکنان بسیار خوبی است، اما فردا دیدار بین ما و عراق یک برنده خواهد داشت آن هم هوارادان دو تیم ایران و عراق هستند که مطمئنا با خوشحالی ورزشگاه را ترک می کنند.
در نهایت سوال پایانی از کی روش توسط خبرنگار شبکه ورزش پرسیده شد؛ سوال این خبرنگار این بود، که با توجه به اینکه تا حدودی تیم های صعود کننده به مرحله بعدی مشخص شده، کی روش مسیر پیش رو برای رسیدن به قهرمانی را با توجه به تیم یکدستی که دارد چطور می بیند: مسیر بسیار طولانی است. همیشه به بازیکنانم می گویم وقتی مسیری طولانی در پیش دارید کار دوچندان سخت خواهد شد. تمام تلاش مان این است مسیر را درست برویم، اگر لازم است به چپ برویم و اگر لازم است سرعت بگیریم؛ تمام تمرکز ما برای بازی بعدی است. یکسری بازیکن دارم که باید بازی کنند و یکسری دیگر باید آماده تر بشوند تا بازی کنند. مسیر ما روبه جلو است و فقط به مقصد نهایی نگاه نمی کنیم.
 
 

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟