دیدبان

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از وابستگی حوزه‌ علمیه به دولت‌ها

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از وابستگی حوزه‌ علمیه به دولت‌ها

دیدبان؛ به نقل از ایسنا، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر و مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران، با قدردانی از فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران، عنوان کرد: امروز حوزه‌های علمیه خواهران به یک درخت تنومند تبدیل شده که ثمرات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.
وی توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران را به برکت انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: ما قبل از انقلاب اصلاً در خواب نمی‌دیدیم چنین برنامه‌هایی با این گستردگی و وسعت در حوزه‌های خواهران پیدا شود؛ در حوزه برادران در زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی ۴۰۰۰ نفر در قم طلبه برادر داشتیم و طلبه خواهر هیچ؛ اما الان نگاه می کنیم می‌بینیم بسیار پیش رفته‌ایم و گزارشی که ارائه شد نشان می‌دهد چه حجم از فعالیت در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده و یا در حال انجام است.
وی در ادامه به بیان چند تذکر پرداخت و با اشاره به لزوم حفظ استقلال حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، اظهار کرد: وابستگی به دولت‌ها مشکلات زیادی برای حوزه‌ها ایجاد می‌کند، باید سعی شود تا حوزه‌ها روی پای خودشان بایستند و خودکفا شوند. البته این کار یک شبه انجام نمی شود و احتیاج به برنامه‌ریزی و زمان دارد که ان شاء الله مسئولین محترم حوزه به فکر آن خواهند بود.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های حوزه های علمیه برادران و خواهران، اظهار کرد: مشکلی که در حوزه‌های علمیه چه برادران و چه خواهران وجود دارد این است که با وجود تمام پیشرفت‌ها و دستاوردها متاسفانه از این سرمایه ارزشمند استفاده کامل نمی‌شود.وی یادآور شد: نکته دیگر که بارها تاکید کرده ایم، این است که در این زمان باید کاری کنیم که همه طلاب خواهر و برادر با دو سلاح بیان و قلم مسلح باشند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟