دیدبان

اعتراض به نابسامانی ها در سودان

اعتراض به نابسامانی ها در سودان

دیدبان؛ «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان امروز دوشنبه با اشاره به اینکه تظاهرات و اعتراضات هرگز به تغییر دولت منجر نخواهد شد، تأکید کرد که تنها راه تغییر دولت، صندوق‌های رأی‌گیری و انتخابات سال ۲۰۲۰ است.
البشیر امروز وارد شهر نیالا در ایالت دارفور جنوبی شد و مورد استقبال هزاران نفر از ساکنان این منطقه قرار گرفت که شعارهایی در حمایت از او سردادند.
وی در جمع مردم این منطقه به سخنرانی پرداخت و گفت: «دشمنان کشور ما چشم دیدن ثبات سودان را ندارند و آنها به دنبال استمرار جنگ در دارفور هستند و لذا سعی دارند با اندک افرادی که در داخل دارند دست به تخریب، غارت و چپاول بزنند.»
طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، رئیس‌جمهور سودان ضمن اذعان به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفت که «حل مشکلات هرگز از طریق غارت و تخریب نیست.»
البشیر همچنین ایستادگی برخی کشورها از جمله سودان در کنار مصر را ستود و گفت که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر هیأتی را به خارطوم اعزام و بر ایستادگی در کنار سودان تأکید کرده است.
بر اساس این گزارش، شهرهای سودان امروز دوشنبه شاهد آرامش نسبی است در حالی‌که انجمن مشاغل حرفه‌ای و احزاب معارض سودان از مردم این کشور خواسته‌اند در تظاهرات عصر فردا (سه‌شنبه) در دو شهر خارطوم و أم درمان شرکت کنند.
در اعتراضات روز یکشنبه (دیروز) نیز ۱۱ نفر زخمی شدند.
سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد تظاهرات‌هایی در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی است و بنا به اذعان مسئولان دولت سودان تا کنون ۲۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»