دیدبان
راشاتودی:

تعطیلی دولت آمریکا و هزینه‌هایش

تعطیلی دولت آمریکا و هزینه‌هایش

دیدبان؛ به نقل از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌راشاتودی، دولت آمریکا پیش از کریسمس تعطیل شده  و هنوز امیدی به باز شدن آن و توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود ندارد.

ترامپ خواستار تصویب بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک است که جمهوری‌خواهان به هیچ عنوان به این مسئله رضایت نمی‌دهند.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تعطیلی کنونی که به طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا بدل شده است، بیش از هزینه ساخت دیوار به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند. تا امروز دولت فدرال آمریکا ۲۳ روز است که تعطیل است و نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به هیچ عنوان راضی به تخصیص بودجه برای ساخت دیوار نیستند.
بنا به ارزیابی مؤسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز به نظر می‌رسد در ادامه ماجرا هزینه ساخت دیوار از هزینه تعطیلی دولت فدرال برای اقتصاد آمریکا کمتر شود؛ چراکه تاکنون اقتصاد آمریکا به دلیل تعطیلی دولت حدود ۳.۵ میلیارد دلار متضرر شده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
آن بووینو، کارشناس ارشد موسسه استاندارد اند پورز می‌گوید: اگر تعطیلی دولت حدود ۱۲ روز دیگر ادامه یابد، ضرر تعطیلی دولت فدرال از هزینه ساخت دیوار بیشتر خواهد شد. 
وی می‌گوید: هر هفته تعطیلی دولت فدرال ۱.۲ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی به این کشور ضرر می‌رساند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
بووینو می‌گوید: شاید در مقایسه با اقتصاد آمریکا این ضرر ناچیز به نظر برسد اما برای کارگرانی که در تلاش هستند تا هزینه‌های زندگی خود را به سختی تأمین کنند، پول بسیار زیادی است.
البته برخی دیگر از مؤسسات مالی می‌گویند با توجه به اینکه حقوق ۸۰۰ هزار کارمند آمریکایی پرداخت نشده است، آنها مالیات خود را دیرتر پرداخت خواهند کرد و به همین دلیل هزینه تعطیلی دولت فدرال و ضرر آن به تولید ناخالص داخلی این کشور هر هفته بیش از ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
موسسه ولز فارگو می‌گوید: یکی دیگر از تأثیرات منفی تعطیلی دولت فدرال کاهش مصرف‌کنندگان داخلی است که برای آمریکا بسیار زیانبار خواهد بود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»