دیدبان

هشدار کوبنده سپاه به آمریکا

هشدار کوبنده سپاه به آمریکا
دیدبان؛ سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: دشمنان ما در منطقه خلیج فارس ما را بهتر از خودمان می شناسند، افکار ما را بررسی می کنند و اشراف دارند و همچنین به شجاعت بچه های ما آگاه هستند. دشمنان چند سالی است که حضور نامشروعی در منطقه خلیج فارس دارند و شجاعت سربازان نیروی دریایی سپاه را دیده اند؛ قطعا آنها محاسبات غلطی انجام نمی دهند و اگر هم خطایی از آنها سر بزند تو دهنی محکمی از ما خواهند خورد و یکبار دیگر حادثه خلیج خوک ها را برای آنها تکرار می کنیم و خلیج فارس را برای آنها به باتلاق گاوخونی مبدل می نماییم که در خون خود فرو روند.
وی گفت: اکنون بیگانه در منطقه ما وجود دارد و حضور بیگانه در منطقه پیام بدی را برای ملت های مسلمان حاشیه خلیج فارس بهمراه دارد. کشورهای حوزه خلیج فارس نشان داده اند که نمی توانند از خانه خود دفاع کنند در صورتی که ما می توانیم این کار را انجام بدهیم. ما مسلمانیم و امنیت خلیج فارس را تامین کرده ایم امروز خلیج فارس در امنیت کامل است و بیگانگان مخل این امنیت هستند؛ لذا ما به همه ملت های مسلمان اعلام کرده ایم که آمادگی برقراری امنیت را در خلیج فارس داریم. دشمنان هم بدانند که نمی توانند در این منطقه دائم حضور داشته باشند زیرا آنها دنبال منافع خود هستند و بارها اعلام کردند که می خواهند ملت های مسلمان ضعیف را بدوشند و وقتی که منطقه را دوشیدند می روند.
دریادار تنگسیری با بیان اینکه حضور برخی شناورهای دشمن به دلیل آنکه سوختشان هسته ای است می تواند در خلیج فارس فاجعه زیست محیطی ایجاد کند، گفت: خلیج فارس ۲۵۰ هزار کیلومتر وسعت دارد و یک خلیج بسته است. آنها در کشورهای خود که خلیج بسته ای دارند حضور پیدا نمی کنند زیرا به لحاظ زیست محیطی سوخت هسته ای مشکلاتی را برایشان ایجاد می کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به ملت های مسلمان پیشنهاد می کنیم اولا عزت ملت مسلمان خود را حفظ کنید، ثانیا به بیگانگان تکیه نکنید، ثالثا بدانید که ما مسلمانیم شما تاکنون دیده اید که جمهوری اسلامی ایران به کشوری حمله کرده باشد؛ اگر ما در جایی حضور پیدا می کنیم بخاطر این است که می بینیم که به ملت مسلمان دیگری ظلم شده و ما برای دفاع از مظلوم حاضر می شویم تا به آنها کمک کنیم. وگرنه ما به هیچ کشوری چشم ندوخته ایم زیرا ما به لطف خدا کشور ذوالبحری داریم و از جوانان غیرتمندی بهره می بریم و همچنین از لحاظ منابع طبیعی نیز غنی هستیم.
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن