دیدبان

سردار وحیدی: بود و نبود آمریکا در سوریه تفاوتی ندارد

سردار وحیدی: بود و نبود آمریکا در سوریه تفاوتی ندارد
دیدبان؛ سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی طی سخنانی اظهار داشت: دنیا از نظم حاکم بر خود خسته است و هندسه قدرت بسیار معیوبی دارد که این در عملکرد کشورهای اروپایی و اعتراضات اخیر در فرانسه هم مشخص است.
وی تصریح کرد: این منطقه، زخم خورده و خونین از بحران هایی است که به آن تحمیل شده اما با این حال منطقه ما در حال گذر به سمت آینده ای بهتر است.
وزیر اسبق دفاع اضافه کرد: امروز مسائل امنیتی در سوریه در حال گذر به سمت مسائل سیاسی است و در عراق هم دولت پساداعش مستقر و در حال کار کردن است. وحیدی افزود: در یمن هم لااقل روی کاغذ توافقاتی صورت گرفته و همه اینها نشانگر حرکت منطقه به سمت بهتر شدن است.
وی با اشاره به این موضوع که اسرائیل در منطقه، حیات خود را در ایجاد تنش می بیند، خاطرنشان کرد: جریان تروریسم مبتنی بر تکفیر و مداخله گری در منطقه از جمله چالش های منطقه است.
وحیدی همچنین افزود: آمریکا اگرچه اعلام کرده که از سوریه می روند، اما عملی شدن آن چندان معلوم نیست گرچه رفتن و ماندن سوریه تاثیری ندارد و آنها شکست خورده اند. امروز گرایش زیادی به محور مقاومت در منطقه وجود دارد و قدرت آمریکا در اینجا نتوانسته هیچکدام از سیاست های خود را اجرا کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن