دیدبان

حشدالشعبی با کمک ایران از ایجاد فتنه‌ای بزرگ جلوگیری کرد‌

حشدالشعبی با کمک ایران از ایجاد فتنه‌ای بزرگ جلوگیری کرد‌

دیدبان؛هاشم الحیدری معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق در جمع اساتید دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار داشت: انقلاب اسلامی با شناخت صحیح مردم ایران شکل گرفت و به برکت خون شهدا نیز به نتیجه رسید.

وی  با بیان اینکه 40 ساله شدن انقلاب اسلامی ایران آن‌هم در این دنیای پر از ظلم و وحشت یک معجزه است، افزود: انقلاب اسلامی ایران یک تصویر درونی و یک تصویر بیرونی دارد که مردم ایران عمدتا درگیر بعد درونی آن یعنی مشکلاتی اقتصادی، ارزی و غیره هستند.
معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق با تاکید براینکه مشکلات اقتصادی سیاسی و غیره سبب شده مردم ایران گمان کنند انقلاب اسلامی تنها همین موضوعات است و با دیگر انقلاب‌های جهان تفاوتی ندارد، بیان کرد: وقتی به  بعد بیرونی انقلاب اسلامی به ویژه تاثیرات آن در جبهه مقاومت نگاه می‌کنیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی به واقع یک معجزه بزرگ است که با دست مردم ایران محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری کاری بی‌نظیر است، گفت: بعد از امامان معصوم (ع) شخصیتی مانند امام خمینی (ره) پیدا نمی‌شود.
هاشم‌الحیدری با تاکید براینکه شما اساتید باید نگاهی جدید و عمیق به انقلاب اسلامی داشته باشید ابراز کرد: وقتی انقلاب اسلامی در بهمن 57 به پیروزی رسید  تنها نقطه حق جهان بود چرا که حتی اسلام به معنای واقعی در کشورهای اسلامی نیز وجود نداشت.
وی با اعلام اینکه اسلام در جمهوری اسلامی ایران تبدیل به حکومت شد، عنوان کرد: آنچه قرآن کریم در باره واقعه غدیر و ولایت سیاسی اهل بیت (ع) بیان می‌کند  در ایران با وقوع انقلاب اسلامی محقق شد.
معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق با بیان اینکه ما به جغرافیای سیاسی اعتقادی  نداریم بلکه به جغرافیای اعتقادی که مد نظر اسلام است معتقد هستیم،  تاکید کرد: در ایران در روز 22 بهمن چندین میلیون ایرانی به خیابان‌ها آمده و این روز را جشن می‌گیرند موضوعی که ما حتی در اروپا و آمریکا نیز آن را مشاهده نمی‌کنیم.
وی گفت: در اربعین حسینی 20 میلیون زائر شرکت کردند در حالی که وقتی فتنه 88 رخ داد 50 میلیون ایرانی در 9 دی ماه بدون هیچ دعوتی رسمی یا اطلاعیه‌ای به خیابان‌ها آمدند و به عمر فتنه پایان دادند.
هاشم‌الحیدری با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات و مباحث سیاسی  ابراز کرد: مردم ایران در انتخابات 88 بیش از 80 درصد مشارکت داشتند در حالی که مشارکت مردم آمریکا در انتخابات 40 درصد است.
وی با تشریح وضعیت کشورهای عربی و مشکلات اقتصادی و سیاسی آنها گفت: همان طور که در زمان امام حسین(ع) تنها دو جبهه حق و باطل قرار داشت امروز نیز تنها دو جبهه حق و باطل قرار دارد و جبهه سومی موجود نیست.
معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق بیان کرد: یک روز در سوریه 90 درصد خاک این کشور به دست گروه‌های تکفیری افتاد و وضع به گونه‌ای شد که حتی فرماندهان ما نیز گفتند حکومت بشار اسد تنها 3 ماه می‌تواند دوام بیاورد.
وی  با تشریح نقش جمهوری اسلامی ایران در سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری عنوان کرد: شما نمی‌دانید داعش و جبهه النصره چه کسانی هستند و جنگ با آنها چه معنایی دارد؟ اگر آن روز ایران برای مبارزه با آنها وارد سوریه نمی‌شد الان شما با داعش در حال جنگ بودید.
هاشم‌الحیدری با قدردانی از زحمات ایران برای کمک به عراق و مبارزه با داعش گفت: اگر پس از تسخیر موصل داعش به سامرا می‌رسید فتنه‌ای بزرگ شکل می‌گرفت  اما با کمک شما و تشکیل حشد‌الشعبی  این اتفاق رخ نداد.
وی با تاکید بر اینکه قدرت یک نظام نباید تنها با قیمت نان، ارز و غیره سنجیده شود، افزود: قدرت یک نظام باید با قدرت آن کشور و اثرگذاری آن در عرصه بین‌الملل، پیشرفت های علمی و اقتصادی‌اش سنجیده شود.
معاون فرهنگی حشد‌الشعبی  با بیان اینکه کشورهایی مانند کویت، عربستان، امارات و غیره اگرچه پول دارند اما اقتصاد  ندارند، مطرح کرد:  روزی که نفت این کشورها تمام شود آنها به دوران شتر‌سواری باز می‌گردند چرا که از خود صنعتی ندارند.
وی  با تشریح پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف عنوان کرد: ما چون در داخل کشور ایران هستیم متوجه این پیشرفت‌ها نمی‌شویم و همانگونه که به امنیت موجود عادت کرده‌ایم اینگونه پیشرفت‌ها نیز برایمان عادی شده است.
هاشم‌الحیدری با اعلام اینکه امنیت موجود در ایران معجزه است، اظهار داشت: ما چون در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و غیره زندگی کرده‌ایم متوجه ارزش این امنیت هستیم در حالی که وجود این امنیت برای شما حالت عادی پیدا کرده است.
معاون فرهنگی حشد‌الشعبی تاکید کرد: از زمان حضرت آدم تا غبت کبری پیامبران الهی و امامان تنها موفق شدند 6 بار حکومت اسلامی را تشکیل دهند و حالا انقلاب اسلامی موفق شده هفتمین حکومت را تشکیل دهد.
وی افزود: اگرچه مشکلاتی در کشور ایران وجود دارد و ممکن است برخی افراد نیز از مسیر منحرف شوند اما ستون انقلاب اسلامی در داخل ایران است  و وقتی این انقلاب می‌تواند در بیرون مرزها موفق و قدرتمند باشد که در درون نیز این گونه باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن