دیدبان

روزنامه رژیم صهیونیستی: ایران پیچیده تر از آن است که قابل شکست دادن باشد

روزنامه رژیم صهیونیستی: ایران پیچیده تر از آن است که قابل شکست دادن باشد

دیدبان؛ روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی سند جدید چشم‌انداز 50 ساله جمهوری اسلامی ایران پرداخته و اذعان کرد که کشور ایران، پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنی است که تل‌آویو تاکنون با آن مواجه بوده است.
در ابتدای این یادداشت، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سال 2014 (هجدهم شهریور 1394) مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهید دید، اشاره شده و نویسنده به کابینه اسرائیل پیشنهاد می‌کند که برای جلوگیری از نابودی، سند چشم‌انداز 50 ساله‌ای مشابه ایران، برای این رژیم تدوین کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاریخ 22 مهر امسال (1397) سند چشم‌انداز جدیدی، این بار با دوره‌ای 50 ساله، برای جمهوری اسلامی منتشر کردند که در آن بر لزوم جای گرفتن ایران در پنج کشور اول جهان از نظر علمی و فناوری و هفت کشور برتر دنیا در حوزه پیشرفت و عدالت تاکید شده بود.
هاآرتص ضمن تاکید بر لزوم حفظ امنیت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی طی سال‌های آینده، می‌نویسد: «ایران پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنی است که اسرائیل با آن روبه‌رو بوده است، یک حکومت دینی با چشم‌انداز طولانی‌مدت».
این روزنامه با لازم دانستن افزایش تاب‌آوری رژیم صهیونیستی جهت مقابله موثر با جمهوری اسلامی ایران، اذعان کرد: «ایران حقیقتا اولین دشمن (اسرائیل) است که بیش از حد قدرتمند و بزرگ است که بتوان شکستش داد».
در ادامه این یادداشت با اشاره به اینکه ایران سیاست «جنگ فرسایشی تا زمان نابودی» را علیه رژیم صهیونیستی درپیش گرفته، آمده است: «پس اسرائیل باید نوعی استراتژی امنیت داخلی در نظر بگیرد که بهترین تناسب را با چنین تقابل طولانی مدت جدیدی داشته باشد».
هاآرتص ضمن تکرار اتهامات علیه برنامه هسته‌ای ایران، نوشت: «تعدادی از بازیگران منطقه‌ای در حال تاسیس رآکتورهای اتمی هستند... پس این احتمال فزاینده وجود دارد که اسرائیل در چند دهه پیش رو، با سناریوی کابوس‌وار خاورمیانه‌ هسته‌ای مواجه شود».
نویسنده این یادداشت که خود پیشتر معاون مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بوده، در پایان با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران از هم‌اکنون مقاوم‌سازی جمهوری اسلامی در برابر طوفان‌های مختلف را آغاز کرده، نوشت که تل‌آویو هم باید به‌جای پرداختن به دعواهای سیاسی و حزبی، از همین امروز تدوین مسیر آتی را آغاز کند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»