دیدبان

کردها در پی توافق با دمشق

کردها در پی توافق با دمشق

دیدبان؛ ریدور خلیل به خبرگزاری فرانسه گفته است که مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه بخش جدایی ناپذیر این کشور است و  تنها می توان از طریق توافق با دمشق به چاره یابی مشکلات کنونی امیدوار بود.
وی از تداوم گفتگوهای میان نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه و ارتش این کشور در خصوص منبج خبر داد و گفت: در صورتیکه دو طرف در خصوص منبج به توافق مشترکی دست یابند می توان آن را مبنای توافق کلی در مناطق شرق فرات قرار دهند.
ریدور خلیل تصریح کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته این احتمال وجود دارد که نیروهای ارتش سوریه به مناطق مرزی با ترکیه اعزام شوند، زیرا ما از جغرافیای کنونی سوریه دفاع خواهیم کرد و تنها در خصوص اداره محلی مناطق خود نیاز به تفاهم با دمشق داریم.
این فرمانده نظامی کرد سوری در عین حال به مواردی از اختلاف با دولت این کشور اشاره کرده است که به گفته وی در راستای زمینه سازی رسیدن به توافق مشترک نیازمند حمایت بین المللی است.
خلیل گفت: نیروهای کردی از مناطق خود عقب نشینی نخواهند کرد، اما این احتمال وجود دارد به ارتش سوریه ملحق شوند، بنابراین در صورت الحاق به ارتش سوریه یا هر حالت دیگر لازم است حقوق کردها در قانون اساسی لحاظ شود.
وی با اشاره به نقش روسیه در تحولات سوریه گفت: از تلاش های مسکو با هدف میانجیگری میان کردها و دولت سوریه استقبال می کنیم.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»