دیدبان

هشدار به سفارت های قدس اشغالی

هشدار به سفارت های قدس اشغالی

دیدبان؛ «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب درباره تصمیم هندوراس برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس اشغالی، بشدت ابراز نارضایتی کرد.
ابوالغیط تأکید کرد که اقدام هر کشوری برای انتقال سفارتخانه خود به قدس اشغالی، نقض صریح قوانین بین‌المللی است که قدس را یک شهر اشغالی می‌داند و انتقال سفارتخانه‌ها به این شهر پیش از روشن شدن تکلیف مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی را ممنوع کرده است.
طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، «محمود عفیفی» سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب به نقل از وی گفت که کشورهایی که قصد انتقال سفارت خود به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را دارند، بهتر است که در مواضع خود تجدیدنظر کرده و پیآمدهای این اقدامات و تأثیرات آن بر روابط این کشور در جهان عرب را بررسی کنند.
عفیفی افزود که رایزنی‌هایی در سطح کشورهای عربی به منظور هماهنگی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن جهت تأثیرگذاری بر موضع برزیل در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به قدس، در جریان است.
وی اشاره کرد که ابوالغیط از تمامی کشورهای عربی خواسته است تا نهایت تلاش خود را به منظور منصرف کردن برزیل از تصمیم خود بکار ببندند.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آذر ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزید، و دستور انتقال سفارت واشنگتن به این شهر را صادر کرد. این اقدام وی با موج انتقادات گسترده و محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»