دیدبان

کی‌روش: باید استحقاق پیروزی مقابل یمن را داشته باشیم

کی‌روش: باید استحقاق پیروزی مقابل یمن را داشته باشیم
دیدبان؛ کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران پیش از نخستین دیدار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی یمن در نشست خبری، در واکنش به سوالی مبنی بر این که اگر تیمش یمن را ببرد، راهش برای صعود به دور بعد هموارترخواهد بود؟ اظهار کرد: از مسوولان کشور امارات به خاطر میزبانی و خانواده فوتبال آسیا تشکر می‌کنم. افتخار بزرگی است که در این جام حضور داریم. شاید مطالبی که در روزهای گذشته عنوان کردم، درست منتشر نشده است. برای ما نه تنها بازی با یمن مهم است بلکه تنها مطلبی که روی آن تمرکز داریم، بازی با یمن است.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد تیم‌های شگفتی‌ساز مقابل تیم‌های صاحب نام هم‌چون استرالیا و امارات یادآور شد: مطمئنا مدعیان اصلی و تاریخی این جام ژاپن و کره جنوبی هستند که در ۴۰ سال گذشته سرمایه گذاری زیادی روی فوتبال انجام دادند. آن‌ها روی فوتبال پایه و آموزش مربیان و تولید بازیکنان در چند دهه گذشته کار کردند. به خاطر این سرمایه گذاری‌ها این دو تیم در کنار استرالیا مدعیان اصلی هستند. در کنار آن‌ها ۲۱ تیم دیگر وجود دارند که آرزو و رویای انجام فوتبال خوب و نزدیکی به خانواده طلایی و مدعیان اصلی قاره را دارند.
او با اشاره به کشورهایی مانند ایران، عربستان، قطر، امارات، چین و ... افزود: این کشورها سعی دارند با ارائه فوتبال خوب خودشان به کشورهای مدعی نزدیک کنند. البته تیم ملی ایران هزار درصد از تمرکز خود را روی بازی با یمن گذاشته است. باید استحقاق پیروزی مقابل یمن را داشته باشیم و در روز بازی این موضوع را نشان دهیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره وجود بازیکنان مصدوم و تاثیرگذار در تیم ملی ایران، خاطرنشان کرد: متاسفانه این فوتبال است. در چند ماه گذشته با موجی از مصدومیت‌ها رو به رو بودیم که مساله جدی بود. سعی کردیم گروهی از بازیکنان را در چند سال گذشته آماده کنیم که بتوانیم از آن‌ها بهره ببریم. این مصدومیت‌ها مطمئنا ناخواسته بود اما این هم جزیی از فوتبال است که نه تنها برای ایران بلکه برای هر کشوری از جمله ژاپن رخ داده است. همین‌طور تیم ملی امارات بازیکن شاخصی مثل عبدالرحمان را از دست داد که مطمئنا لطمه بزرگی برای هر تیم است. البته ما راهکارهایی را اندیشیده‌ایم.
کی‌روش در پاسخ به این سوال که توقف و ناکامی میزبان و مدعی عنوان قهرمانی در بازی نخست این رقابت‌ها چه درسی به بازیکنان تیم ملی می‌دهد؟ گفت: همیشه این بازی‌ها برای ما هشدار بود. با این بازی‌ها می‌فهمیم هیچ تیمی کارت اعتباری برای پیروزی ندارد. نقاط کیفیت و نقاط قوت تیم خودمان را می‌دانیم. البته تیم ملی یمن مربی خیلی خوبی دارد که در آلمان و تیم ملی این کشور کار کرده است. با در نظر گرفتن تمام سختی‌ها و دشواری‌هایی که این مربی برای آماده‌سازی کشورش انجام داده، می‌فهمیم کار قابل ارزشی انجام دادند. یمن بازیکنان ارزشمندی هم دارد که فوتبال زیبایی از خود نشان می‌دهند. مسوولیت هر دو تیم این است که باعث خوشحالی و سرگرمی هواداران خود شوند. ماموریت ما این است که پل‌هایی از امید نه پل‌ها و راه‌هایی از ترس ایجاد کنیم. فردا ایران و یمن با آغاز بازی باعث خوشحالی و سربلندی کشورشان می‌شوند. من حتی نمی‌توانم منتظر شروع این بازی باشم.
سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران درباره حمایت هواداران فوتبال ایران از تیم ملی و پیام او به این هواداران، اظهار کرد: همانطور که در گذشته هم گفتم بازیکنانم باید تمام تلاش خود را کنند که بعد از اتمام بازی سربلند از زمین خارج شوند. باید همیشه سعی کنند باعث خوشحالی و سربلندی مردم شوند. ما فوتبال را زیر چتر سرگرمی بازی می‌کنیم. وظیفه هر دو تیم ایجاد دلخوشی و سرگرمی برای مردمان کشورشان است. البته اتفاقاتی که در خارج از فوتبال هم می‌افتد، وجود دارد. باید مطمئن باشیم که مردم معنی فیفا را درک کنند. فیفا به معنای خانواده بین‌المللی فوتبال است. امیدواریم بازیکنان با سربلندی و رقم زدن افتخار موجب خوشحالی مردم شوند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟