دیدبان

بازداشت 13 کانادایی در چین

بازداشت 13 کانادایی در چین
دیدبان؛ روزنامه ساوت چاینا اعلام نمود که بر اساس بیانیه دولت کانادا از این تعداد 8 نفر آنها آزاد شده اند ولی پنج نفر همچنان در بازداشت هستند. 
پیش از این تنها بازداشت سه شهروند کانادایی در چین رسانه ای شده بود. روز بیستم دسامبر نیز سخنگوی وزارت امور خارجه چین تایید کرد که سومین شهروند کانادایی به نام 'سارا مک لور' به خاطر «کار غیرقانونی» در چین دستگیر شده است. با این حال چین تاکید کرده بود پرونده این سه شهروند بازداشتی ربطی به پرونده معاون مالی شرکت هواوی در کانادا ندارد.
کانادا اول دسامبر سال 2018 'منگ وانژو'، مدیر مالی شرکت مخابراتی 'هوآوی' را به خاطر نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا بود در پی این اقدام کانادا، پکن چند روز بعد دو شهروند کانادایی به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی چین بازداشت کرد.
چین سرانجام اواخر دسامبر، خانم مک لور را آزاد کرد و وی به کانادا بازگشت رسانه های کانادایی از خانم 'مک لور' به عنوان معلم نام برده بودند.
پیش از این روزنامه مورنینگ پست اعلام نمود که، مایکل کاوریگ، دیپلمات سابق کانادا که برای یک گروه بین المللی در چین فعالیت می کرده است بازداشت شد.
هنوز هیچ ارتباطی بین دستگیری مدیر هواوی در کانادا با این دیپلمات سابق کانادایی در چین مشخص نشده است اما این اتفاق درست چند روز پس از بازداشت 'سابرینا منگ وانگژو' در ونکوور می افتد که کماکان تحت محاکمه است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»