دیدبان
در سال 2018؛

افزایش اذیت و آزار جنسی در دانشگاه هاروارد

افزایش اذیت و آزار جنسی در دانشگاه هاروارد

دیدبان؛ بر اساس گزارشی که چند روز پیش به‌طور مشترک توسط دفتر IX[1] دانشگاه هاروارد و مرکز حل اختلافات (ODR) منتشر شد، میزان افشای آمار آزار و اذیت جنسی و جنسیتی از سال 2017 تا 2018 به میزان 55 درصد افزایش داشته و شکایات رسمی در این موارد نیز با رشد 7 درصدی مواجه بوده است. داده‌های این گزارش بیانگر افزایش مداوم برخی موارد در چند سال گذشته است: دفتر IX دانشگاه در سال جاری (2018) 416 مورد افشای آزار و اذیت جنسی را دریافت کرده که این آمار در سال گذشته 266 مورد بوده است. مرکز حل اختلافات نیز در سال جاری 46 شکایت رسمی را ثبت کرده که این آمار در سال گذشته 43 مورد و دو سال گذشته نیز 26 مورد بوده است.

دفتر IX دانشگاه هاروارد از اعضای جامعه دانشگاهی هاروارد که به‌طور غیررسمی اذیت و آزار جنسی را ثبت و ضبط کرده و گزارش می‌دهند، حمایت می‌کند و این درحالی‌ است که مرکز حل اختلافات به‌طور رسمی جستجوی خود را برای مسببین این اعمال و تحت تعقیب قرار دادن آن‌ها انجام می‌دهد و نیز این دفتر برنامه‌های آموزش پیشگیری و جلوگیری از اذیت و آزار را مدیریت و اجرا می‌نماید. در بخشی از این گزارش نیکول مریل[2] مدیر دفتر IX دانشگاه هاروارد آورده است: ما توان خود را برافزایش گسترش تلاش‌هایمان و آگاهی ملی بیشتر در مورد این مسئله متمرکز می‌کنیم. لازم است خاطرنشان شود که هنگامی ما در حال پیشرفت در این عرصه هستیم، به‌سختی باور داریم که شاید برخی افراد در میان جامعه ما وجود داشته باشند که به دلایلی ازجمله رشته تحصیلی، نوع برنامه‌ریزی یا علائق شغلی احساس کنند که آنچه بدان نیاز دارند توسط منابع در دسترس تأمین نمی‌شود.

تجزیه‌وتحلیل شکایت‌های رسمی گزارش مذکور که از سال 2015 تا 2018 موردبررسی قرارگرفته‌اند، نشان می‌دهد که 46 درصد موارد پس از بررسی اولیه یا بسته‌شده یا مختومه اعلام‌شده است. از میان آن دسته از موارد که به تحقیقات کامل ادامه داده‌اند نیز 9 درصد از موارد به تصمیم‌گیری غیررسمی ختم شده، 45 درصد از موارد شامل موارد نقض سیاست‌های اذیت و آزار جنسی و جنسیتی در سطح دانشگاه شده و 46 درصد شامل آن نشده است. بااین‌حال از مواردی که به تحقیقات ادامه دادند، 15 درصد منجر به اقدام عملی و انضباطی در سطح محلی شده است. میانگین زمان رسیدگی و تحقیق و تفحص از این پرونده‌ها از 5 ماه در سال 2015 به 3.5 ماه در سال 2018 رسیده است.

از میان اطلاعات افشاشده درباره اذیت و آزار جنسی در سال 2018، 31 درصد توسط افراد وابسته به کالج، 35 درصد توسط افراد وابسته به دیگر مدارس، 4 درصد توسط اداره مرکزی و 30 درصد توسط افرادی با وابستگی نامشخص ثبت‌شده است. از میان شکایات رسمی نیز 11 شکایت توسط دانشجویان، 12 شکایت توسط کارکنان دانشگاه، 6 شکایت توسط دانش‌آموختگان یا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، 5 شکایت توسط اعضای هیئت‌علمی و 12 شکایت از طرف شخص ثالث ثبت و ضبط‌شده است.

هفته گذشته لورنس باکو[3] در ایمیلی خطاب به‌تمامی اعضای جامعه بزرگ دانشگاه هاروارد نوشته بود: حوادث و رویدادهای سال گذشته برای من و بسیاری دیگر این نکته را مورد تأکید قرارداد که مؤسسات بزرگ باید برای حفاظت و ایجاد مصونیت از افرادی که موجبات بزرگی آن موسسه را فراهم می‌کنند، تلاش کنند. سیاست‌ها و روش‌های ما، اقدامات و انتخاب‌های ما باید آمیخته‌ای از انسانیتی ژرف توأمان با توجه عمیق به یکدیگر باشد.

در ماه مارس گذشته، پس از افشای اتهام آزار و اذیت جنسی توسط جیمز دومینگز، استاد مطالعات مکزیک دانشگاه هاروارد، دری فوست[4] رئیس دانشگاه از کمیته مشورتی نظارت بر دفتر IX برای بازبینی واقعیت‌های فرهنگی و ساختاری که به آزار جنسی منجر می‌شود، درخواست کرد. این کمیته توصیه‌های خود را در ماه اکتبر منتشر کرد و باکو نیز پاسخی برای آن نگاشت.

در ادامه این پاسخ آمده است: ایجاد جامعه‌ای که تمامی ما می‌توانیم در آن بهترین عملکرد خود را به ظهور برسانیم اولین اولویت من به‌عنوان رئیس دانشگاه است. وی افزوده است: هرکس این دانشگاه را به‌عنوان خانه خود می‌داند، باید کاری کند تا احساسی خوشایند و به‌دور از احساس اذیت و آزار داشته باشد و هرکدام از ما نقش مهمی از ایجاد این حس رضایت و ایجاد چنین خروجی داریم.

این گزارش در دوران بازنگری مجدد سیاست‌های اذیت و آزار در دانشگاه‌ها در سطح فدرال تهیه و تدوین ‌شده است. در اوایل سال جاری، وزیر آموزش‌وپرورش، بتسی دیووس[5] از بازنگری‌های پیچیده در دستورالعمل‌های دولت اوباما در مورد موارد اذیت و آزار جنسی رونمایی کرده است. قوانین جدید فدرال با محدودسازی تعریف اذیت و آزار به مواردی که شامل رفتاری شدید و فراگیر به عنف می شود و نیز بالا بردن سطح قابل‌قبول بودن مدارک ارائه‌شده در مدارس برای قبول اذیت و آزار عملاً از فرد متهم به اذیت و آزار حمایت کرده است. دستورالعمل پیشین دولت اوباما مدارس را به استفاده از استاندارد برتری شواهد راهنمایی می‌کرد. (بدان معنی است که بیشتر احتمال دارد دانشجوی متهم گناهکار باشد) این در حالی است که دستورالعمل جدید به مدارس اجازه می‌دهد تا میان استانداردهای برتری شواهد و شواهد واضح و متقاعدکننده یکی از انتخاب کنند. باکو نوشته است که هاروارد با دقت بر مطالعه انتقادی دستورالعمل‌ها اهتمام می‌ورزد و به کار خود ادامه خواهد داد تا مطمئن شود دغدغه‌های ما به‌درستی به انجمن‌های آموزش عالی که قصد ارائه نظرات عمومی را دارند، رسانیده می‌شود.[6]

 


[1] عنوان IX اطلاق به قانون فدرال حقوق مدنی است که به‌عنوان بخشی از اصلاحات آموزشی در سال 1972 تصویب‌شده است. این قانون برای مصون ماندن افراد از تبعیض بر اساس جنسیت در برنامه‌های آموزشی یا فعالیت‌های دریافت کمک مالی فدرال است.

[2] Nicole Merhill

[3] Lawrence Bacow

[4] Drew Faust

[5] Betsy DeVos

[6] https://harvardmagazine.com/2018/12/sexual-harassment-and-assault-reports-increase-in-2018

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»