دیدبان

مهمان ناخوانده از نروژ

مهمان ناخوانده از نروژ

دیدبان؛ یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس وابسته به ایرلاین نروژ، که از دوبی عازم اوسلو بود، در نیمه راه دچار نقص فنی شد و در فرودگاه شیراز به زمین نشست. اما، به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تعمیر آن با مشکلاتی مواجه شده است.
به گزارش فرارو به نقل از سیمپلی‌فلای، پس اندکی توقف، خطوط هوایی نروژ، برای انتقال مسافران از شیراز به اسلو، هواپیمای دیگری اعزام کرد. در بیانیه این شرکت هواپیمایی آمده که قبل از رسیدن هواپیمای دوم، امکانات رفاهی در اختیار مسافران هواپیمای اول قرار گرفته است.
هواپیمای خراب شده، از زمان فرود در شیراز هیچ پروازی انجام نداده و بر اساس داده‌های چندین وبگاه ردیابی ترافیک هوایی، بوئینگ ۷۳۷ مکس نروژی هنوز در ایران است. شرکت هواپیمایی نروژی برای تعمیر این هواپیما تعدادی مهندس و تعمیرکار به ایران اعزام کرد، اما به نظر می‌رسد این هواپیما با امکانات موجود در ایران قابل‌تعمیر نیست.
در حال حاضر، این هواپیما به یک موتور جدید نیاز دارد. اما به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین فرا رسیدن تعطیلات، فرآیند اداری حل مشکل هواپیمای شرکت نروژی زمان‌بر خواهد بود.
مسیر‌های مبدأ و مقصد هواپیمای نروژی هیچکدام در ایران نبودند بلکه در اثر بروز اشکال فنی در ایران فرود آمد. برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرواز‌هایی به مقصد ایران با بوئینگ ۷۳۷ انجام می‌دهند که اگر هواپیماهایشان با چنین نقصی مواجه شوند، احتمالا با دشواری‌هایی مواجه خواهند شد. شرکت فلای‌دوبی هفته‌ای سه پرواز از دوبی به شیراز با ۷۳۷ انجام می‌دهد. شرکت ترکیش ایرلاینز هم پرواز‌هایی با این هواپیما از استانبول به شیراز دارد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»