دیدبان

اعراب، رو به دمشق

اعراب، رو به دمشق

دیدبان؛ خالد الجارالله (Al-Jarallah ) معاون وزیر امور خارجه کویت در مورد باز گشایی سفارت در دمشق گفت: این امرمستلزم چراغ سبز اتحادیه عرب است که هفت سال قبل عضویت سوریه را در این اتحادیه تعلیق کرد.
الجارالله گفت: کویت هم در صورت موافقت اتحادیه عرب ، سفارت خود را در دمشق بازگشایی می کند . این روزها برخی کشورهای عربی که  از مخالفان دولت سوریه حمایت می کنند، بازگشایی سفارتخانه‌های خود را در دمشق زمزمه می کنند.
رئیس جمهور سودان  بعد از گذشت هفت سال از بحران سوریه  نخستین مقام عربی بود که به سوریه سفر و با بشار اسد دیدار کرد.
هفته گذشته امارات سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد. بحرین هم اعلام  کرد: سفارتش در دمشق اصلاً تعطیل نشده بود.
پیش بینی می شود این سفرهای سیاسی - دیپلماتیک به دمشق همزمان با آغاز سال میلادی جدید افزایش یابد و ما به زودی خواهیم دید هواپیماهای حامل سران عربی در فرودگاه دمشق به زمین می نشیند سرانی که خواستار ابراز دوستی مقامات سوریه هستند و ما معتقدیم که عمر البشیر رئیس جمهور سودان که نخستین رهبر عربی است که در فرودگاه دمشق با بشار اسد همتای سوری خود با حرارت و اشتیاق زیاد روبوسی و احوالپرسی کرد و وی را در آغوش کشید تنها مقام نخواهد بود و به زودی سران دیگر کشورها نیز اقدام مشابهی را انجام می دهند.
اکثر رهبران و سران کشورهای عربی تسلیم ادامه بقای بشار اسد در مسند قدرت شده اند و مخالفان مسلحی که در طول هفت سال تحت حمایت آمریکایی؛ اروپایی؛ ترکیه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای براندازی نظام بشار اسد تلاش کردند نفس های آخر خود را می کشند و بیانیه چند روز قبل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج همه نظامیان آمریکایی از سوریه موید این حقیقت است و زمینه را برای بازگشت کشورهای عربی به دامن سوریه و از سرگیری روابط با دمشق فراهم می کند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»