دیدبان

مقام اسرائیلی: تلاش اسرائیل برای ترور اسد نافرجام بود

مقام اسرائیلی: تلاش اسرائیل برای ترور اسد نافرجام بود
دیدبان؛ به نقل از روزنامه ' ایلاف' چاپ عربستان، یک مقام اسرائیلی بدون ذکر نامش گفت: در زمانی که سوریه در بحران قرار داشت، اسرائیل چندین بار سعی کرد تا بشار اسد و مقامات سوریه را ترور کند و یا با عملیات نظامی مواضع ایران و حزب الله لبنان را در سوریه مورد هدف قرار دهد که این اقدامات با شکست مواجه شد.
وی همچنین به اختلاف نظر میان مقامات اسرائیل درباره سوریه اشاره کرد و گفت: آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و رئیس سابق اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در زمان بحران سوریه، بر این باور بود که نظام حاکم بر سوریه با کمک ایران و حزب الله لبنان و نیز نفوذ روسیه در منطقه مشکلات زیادی را برای اسرائیل به وجود آورده است، از این رو بارها تلاش کرد تا با ارایه طرح ها و برنامه هایی دولت سوریه را سرنگون کند.
به گفته وی ، در برابر این سیاست برخی دیگر از مقامات بلند پایه اسرائیل و رؤسای سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) به دنبال راهی برای فرستادن پیام به اسد بودند تا وی را متقاعد کنند که با اسرائیل مذاکره کرده و به توافق برسد. کابینه امنیتی اسرائیل با وجود اختلاف نظر درباره سوریه در نهایت به این نتیجه رسید که قادر به تحمل اسد و ایران به عنوان کشور هم پیمان او نیست و باید نظام سوریه سرنگون شود.
پیشتر نیز یواف گالانت، وزیر مسکن اسرائیل با بیان اینکه تهدید اسد و همپیمانانش بزرگ تر از تهدید داعش است، گفت: زمان ترور اسد فرا رسیده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»