دیدبان

مسافرت از فلسطین به ایران

مسافرت از فلسطین به ایران

دیدبان؛ «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین هفته جاری به ایران سفر کرد و به دیدار مقامات مختلف کشور از جمله آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب رفت.
وبگاه لبنانی «العهد» به همین بهانه با النخاله گفت‌وگو کرد؛ دبیرکل جهاد اسلامی به این وبگاه گفت: به توجه به طبیعت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جهاد اسلامی و ملت فلسطین، ما این سفر را یک سفر معمول می‌دانیم که در واقع تأکیدی بر هم‌پیمانی و ائتلاف و روابط تاریخی دو طرفه بود.
النخاله ادامه داد هیچ تغییری در روابط رخ نداده و این سفر در راستای تقویت روابط ، بحث درباره هم و غم ملت فلسطین، چالش‌های منطقه و با توجه به اهمیت ایران و وزن منطقه‌ای و بین‌المللی آن و نیز نقش پررنگ سیاسی آن صورت گرفت؛ ایران همواره حامی ملت فلسطین بوده است.
دبیرکل جهاد اسلامی تأکید کرد: مواضع مسئولان جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی ملت فلسطین بوده و آنها در کنار ما ایستاده‌اند اما هیچ مسئول دیگری در منطقه این کار را انجام نداده است؛ می‌بینیم که فلسطین و نگرانی‌های ملت آن همواره مورد توجه مسئولان ایرانی است و به همین دلیل از آنها و ملت ایران بسیار ممنون هستیم؛ ملت ایران هم مقاومت را در فلسطین و لبنان در آغوش گرفته است.
آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: رژیم صهیونیستی که در دو جنگ قبلی با گروه‌های مقاومت، در برهه‌ای بعد از ۲۲ روز و در برهه‌ای دیگر بعد از ۸ روز درخواست آتش‌بس کرد، در آخرین درگیری، بعد از ۴۸ ساعت خواستار آتش‌بس  شد و این، یعنی به‌زانو درآمدن رژیم غاصب صهیونیستی.
از جمله کسانی که النخاله در ایران با آنها دیدار کرد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه و «علی شمخانی» دبیرکل شورای عالی امنیت ملی بود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»