دیدبان

سگ هار خانه را ترک کرد

سگ هار خانه را ترک کرد

دیدبان؛ به نقل از توئیتر رئیس جمهور آمریکا اقای ترامپ، در حالی که جیمز ماتیس وزیر دفاع برکنار شده آمریکا در روز اول سال نو میلادی (اول ژانویه سال ۲۰۱۹) پنتاگون را تَرک خواهد کرد، دونالد ترامپ اعلام کرد که «پاتریک شاناهان» معاون وی به عنوان سرپرست پنتاگون از ابتدای ژانویه سال جدید کار خود را آغاز خواهد کرد. رئیس جمهوری آمریکا در این پیام توئیتری در این خصوص نوشت: «پاتریک شاناهان» از ابتدای ژانویه سال نو میلادی سرپرست وزارت دفاع آمریکا خواهد بود. وی فهرست بلندی از موفقیت ها را در حالیکه به عنوان معاون وزیر کار می کرده و حتی زمانیکه در شرکت هواپیمائی بوئینگ بود را در اختیار دارد.
شایعات درباره استعفای "سگ هار" (لقب متیس) از مدتها پیش رواج پیدا کرده بود و همه از اختلاف نظرهای متیس و ترامپ درباره تعدادی از مسائل کلیدی خبر داشتند.
خود متیس در نامه خود برای رئیس جمهور توضیح داد که استعفا می دهد تا ترامپ بتواند وزیر دفاع دارای دیدگاه های مشابه با خود را پیدا کند. این بیانیه یک روز پس از آن ایراد شد که ترامپ خروج سریع و فوری نیروهای مسلح آمریکا از سوریه را اعلام کرد. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، متیس بارها تلاش کرده بود ترامپ را از این کار منصرف کند.
به گفته چاک شومر، متیس همچنین با ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک موافق نبود. اکنون این مسئله ، مسئله مرکزی در بحث ها درباره تامین مخارج دولت ایالات متحده است.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»