دیدبان

تامین امنیت با دوازده هزار پلیس

تامین امنیت با دوازده هزار پلیس

دیدبان؛ رئیس پلیس پاریس با استقرار ۱۲ هزار نفر از نیروهای پلیس می‌کوشد تا امنیت  این شهر را در آستانه شب سال نوی میلادی تامین کند.
نماینده رئیس پلیس امروز با اعلام این خبر به شبکه تلویزیونی BFM گفت که خیابان شانزه‌لیزه و طاق پیروزی محور توجه نیروهای امنیتی خواهند بود. «ژین دوتسر» شهردار این منطقه هم گفت که انتظار می‌رود دست‌کم ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در  این محل تجمع داشته باشند. وی با اشاره به هفت روز بحرانی در پاریس و به ویژه اطراف طاق پیروزی و خیابان شانزه‌لیزه، ابراز امیدواری کرده است که جشن سال نو، شاد و آرام برگزار شود.
این در حالی است که سه روز پیش جلیقه زردها اعلام کردند که در جشن سال نو در خیابان شانزه‌لیزه حاضر خواهند شد. در این صورت پیش‌بینی می‌شود که هشتمین روز اعتراضی در پاریس با حضور بیش از هشت‌هزار نفر رقم بخورد.
با توجه به این هشدار جلیقه زردها، پلیس علاوه بر تشدید تدابیر امنیتی،  مانع از عبور خودروها را از ساعت چهار خواهد شد.
اعتراضات مردمی در فرانسه که از حدود دو ماه پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی ماکرون از گران کردن سوخت خودرو کم و بیش ادامه دارد.
دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»