دیدبان

آغاز تحرکات مشکوک مجذوبان

آغاز تحرکات مشکوک مجذوبان
دیدبان؛ بعد از ماجرای سال قبل خیابان پاسداران، نام دراویش گنابادی در افکار عمومی جامعه پررنگ تر شد. احساسات عمومی به خاطر اتفاقاتی که آن روزها رخ داد و فرزندان بی‌دفاع ایران، سنگدلاله توسط یکی از این دراویش با اتوبوس زیر گرفته شد، جریحه دار شد. با گذشت روز‌ها، رفته رفته حقیقت آن حوادث در یاد‌ها کم‌رنگ و دراویش شروع به قلب واقعیت و تفسیر رویداد به نفع خود کردند. انگار که اصلا اتفاقی نیافتاده و محمد ثلاث، درویشی که مأموران پلیس را با اتوبوس زیر گرفته بود، بی‌دلیل اعدام شده است.
این رفتار‌های دراویش، اخیرا که به سالگرد آن ماجرا نزدیک می شویم، بیشتر شده است و گویی برای سالگرد آن ماجرا برنامه‌ای را تدارک دیده‌اند.
طبق آنچه در پایگاه خبری آن‌ها آمده است، قطب‌شان در حصر خانگی است و امکان دیدار با مریدان برای او فراهم نیست. حال آنکه اولا در مسلک آن‌ها دسترسی به قطب، همگانی نیست و کمتر چیزی تحت عنوان دیدار عمومی دارد و فقط با یک حلقه نزدیک به خود معمولا دیدار دارد. از دیدار افراد عادی طریقت با جناب قطب جلوگیری به عمل می‌آورند که مبادا فضیلت‌های جنابش بر عامه ظاهر گردد. فیلم قرآن خوانی جناب قطب را که ببینید تعجب خواهید کرد که کسی که نمی‌تواند قرآن را بخواند چطور آن را تفسیر می‌کند.1 ثانیا این روزها نورعلی تابنده شرایط جسمی مناسبی ندارد که دیدارهای زیادی انجام دهد. علاوه بر آن، همان پایگاه خبریشان را که رصد می‌کنیم دیده می‌شود که صحبت‌های جناب قطب‌شان به صورت منظم چه به صورت مکتوب و چه به صورت تصویری در دسترس عموم قرار می‌گیرد.2 پس حقیقت بر خلاف آن چیزی است که بیان می‌کنند.3 البته به اعتراف خود ایشان در بین مریدان نورعلی نیز درباره وضعیت او اختلاف است و خود نیز به راحتی نمی‌توانند از حصر وی صحبت کنند چرا که وضعیت وی شباهتی به حصر ندارد.4
حال که به سالگرد آن ماجرا نزدیک می‌شویم، در حال زمینه چینی برای فشار بیشتر به نظام هستند. دریغ از آن که ملت همیشه بیدار ایران قدردان حافظان امنیت خود بوده‌اند و اجازه نخواهند داد که بهائیتی دیگر برای فتنه‌انگیزی شکل بگیرد. اگر دروایش گنابادی همانند دوران گذشته به فعالیت‌های در چارچوب بازگشته و به درویش بودگی خود قناعت کنند، مسلما از آزادی‌ها و حقوق شهروند قانون‌مدار نیز برخوردار خواهند بود. اما آنچه که به وسیله برخی از عناصر تندروی این فرقه صورت می‌گیرد مسلما دودش به چشم همه عناصر این فرقه خواهد رفت. بدون شک زمان فتنه‌انگیزی رادیکال‌ها در جمهوری اسلامی به پایان رسیده است.
 
 
1. https://www.aparat.com/v/eHARE
2. https://www.majzooban.org/fa
3. https://www.majzooban.org/fa
4. https://www.majzooban.org/fa
 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه