دیدبان

بنا: با هیچ شخصی خصومت شخصی ندارم

بنا: با هیچ شخصی خصومت شخصی ندارم
دیدبان؛ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بسیاری از نفرات خوب ما در مرحله نخست انتخابی تیم ملی حضور ندارند و این مسابقات هر چند سطح زیاد بالا نبود اما از شور و هیجان خوبی برخوردار بود و به غیر از نفرات اصلی، سایر داشته های ما همین کشتی گیران هستند که در مرحله نخست حضور یافتند. این مسابقات را باید برگزار می کردیم تا با نفراتی که بیرون مانده اند، تیمی را برای حضور در جام جهان پهلوان تختی تشکیل می دادیم.
محمد بنا افزود: هیجان روز دوم مسابقات انتخابی از روز نخست بیشتر بود و امیدوارم که امروز هم مسابقات به خوبی به اتمام برسد تا از بین نفرات، تعدادی را برای جام جهان پهلوان تختی انتخاب کنیم.
وی با بیان اینکه تعداد نفرات تیم ایران درهر وزن در جام جهان پهلوان تختی مشخص نیست، یادآور شد: برای مثال در وزن 97 کیلوگرم در حال حاضر علی اکبر حیدری و مهدی علیاری در مرحله نخست انتخابی حضور نداشتند و ضمن آنکه علیاری به دلیل داشتن مدال برنز در پیکارهای جهانی سال 2018 در مجارستان از حضور در جام تختی معاف است، بنابراین در این وزن نیاز است که حتی نفر چهارم انتخابی را برای جام تختی انتخاب کنیم.
بنا خاطر نشان کرد: می توانیم حداکثر استفاده را از برگزاری جام جهان پهلوان تختی ببریم و حال ممکن است در برخی وزن ها تعدادی کمتر و در برخی وزن ها نفرات بیشتری را انتخاب کنیم و در نهایت براساس نظر کادر فنی، نفرات نهایی شرکت کننده در جام جهان پهلوان تختی انتخاب خواهند شد.
وی در خصوص قرار نگرفتن رقابت های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی، تصریح کرد: این خواسته ما از سرپرست فدراسیون کشتی بود تا بتوانیم از تعداد نفرات بیشتری در این تورنمنت استفاده کنیم، چرا که هم اکنون با مشکلات زیادی برای اعزام به تورنمنت های بین المللی روبرو هستیم و اکنون می توانیم در هر وزن 5 تا 6 نماینده در جام تختی داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در رابطه با کسب رنکینگ با حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و رقابت های قهرمانی جهان، امتیاز لازم را کسب کنیم و ضمن آنکه در حال حاضر حضور موفق در پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان و کسب سهمیه کامل المپیک است که در این صورت مشکلی نخواهیم داشت.
وی افزود: در مسابقات رنکینگ دار سال 2019 نام تورنمنت های معتبری همچون حیدرعلی اف جمهوری آذربایجان، ایوان پادوبنی روسیه و وهبی امره ترکیه نیز وجود ندارد و ضمن آنکه به راحتی می توانیم با نفرات مشخص در تورنمنت های دارای رنکینگ (جایزه بزرگ مجارستان، اوپن کرواسی، ساساری ایتالیا و اولگ کاراوایف بلاروس) امتیاز لازم را کسب کنیم.
بنا در خصوص تیم های خارجی حاضر در جام جهان پهلوان تختی گفت: اطلاع دقیقی از تیم های خارجی حاضر در این مسابقات ندارم، اما امیدوارم که تیم های خوبی همچون روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه به ایران بیایند تا بتوانیم رقابت خوبی داشته باشیم. اما مهمتر از آن رقابت فرنگی کاران کشورمان است که در این مسابقات شرکت می کنند و چنانچه تیم های خوب خارجی نیز حضور داشته باشند، بهتر است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در دو دوره بازی های المپیک 2012 لندن و 2016 ریو در خصوص بازگشت ناصر نوربخش به جمع کادر فنی و بازگشت همدلی به کشتی، گفت: خوشبختانه این همدلی در بین کشتی آزاد و فرنگی وجود دارد. در کشتی من با هیچ شخصی خصومت شخصی ندارم. سال قبل از المپیک حساس ترین دوره کشتی است و باید کادر مجرب و با تجربه داشته باشیم.
وی بیان داشت: اگر خدا کمک کند و بتوانیم بازی های المپیک 2020 توکیو را با آبرو تمام کنیم، می توانیم برای چهار سال آینده از نیروی جوان در بدنه کادر فنی استفاده کنیم و میدان را برای جوانان خالی کنیم چرا که بعید است من دیگر توان و نیروی لازم را برای 4 سال دیگر داشته باشم.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟