دیدبان

سرمربی ویتنام: ایران را نمی‌بریم ولی عراق و یمن را چرا

سرمربی ویتنام: ایران را نمی‌بریم ولی عراق و یمن را چرا
دیدبان؛ پارک هانگ سئو سرمربی اهل کره جنوبی تیم ملی فوتبال ویتنام که در این کشور از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و ناظران او را معمار نوین فوتبال ویتنام می‌دانند در آستانه جام ملتهای آسیا که ویتنام در مرحله گروهی آن با تیم ملی کشورمان، عراق و یمن در گروه D همگروه است به خبرگزاری یونهاپ کره گفت:" هدف اول من این است که با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست از گروه‌مان به مرحله حذفی صعود کنیم".
ویتنام که دوران رنسانس فوتبال خود را با هدایت پارک پشت سر می‌گذارد اخیراً بعد از 10 سال موفق شد در جام سوزوکی که بین کشورهای آسیای جنوبی شرقی برگزار می شود به قهرمانی برسد ولی ویتنامی‌ها حالا مصمم هستند که از محدوده جنوب شرق آسیا فراتر رفته و پیشرفت بزرگ فوتبال‌شان را در جام ملتهای آسیا به نمایش بگذارند.
تیم ملی ویتنام به رهبری پارک هانگ سئو دیروز ویتنام را ترک کرد تا برای شرکت در رقابتهای جام ملتهای آسیا راهی منطقه خلیج فارس شود. ویتنامی‌ها قصد دارند تا روز چهارم ژانویه در قطر اردو بزنند و سپس راهی امارات محل برگزاری جام ملتها شوند.
درحالیکه بعد از پیشرفت‌های خارق‌العاده اخیر فوتبال ویتنام انتظار هواداران این کشور از فوتبال‌شون به شدت افزایش پیدا کرده سرمربی کره‌ای ویتنام پارک هانگ سئو که در رنسانس بزرگ فوتبال این کشور مهمترین نقش را داشته و ناظرین از او به عنوان معمار فوتبال ویتنام یاد می‌کنند در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی درباره تیم ملی ویتنام به گفتگو پرداخت.
پارک به خبرگزاری یونهاپ گفت:" ما بعد از قهرمانی در جام سوزوکی مورد توجه هواداران ویتنامی قرار گرفته‌ایم و حالا آنها از ما در جام ملتهای آسیا انتظارات زیادی دارند".
پارک در ادامه گفتگویش با یونهاپ گفت:" اولین هدف ویتنام صعود از مرحله گروهی است. تیمی که بخواهد در مرحله یک‌هشتم بازی کند باید دست‌کم چهار امتیاز بدست بیاورد. ما نمی‌توانیم ایران را شکست دهیم ولی اگر بتوانیم عراق و یمن را شکست بدهیم صعودمان قطعی است. ما روز چهارم ژانویه سال آینده میلادی از قطر به ابوظبی خواهیم رفت و تمام سعی‌مان را برای بدست آوردن یک نتیجه خوب خواهیم کرد".
ویتنام در اولین بازی خود در جام ملتهای آسیا روز هشتم ژانویه به مصاف عراق خواهد رفت. شاگردان پارک در دومین بازی خود روز دوازدهم ژانویه با تیم ملی کشورمان بازی خواهند کرد و در آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی روز شانزدهم ژانویه با یمن مصاف خواهند داد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟