دیدبان

ساخت 2 پایگاه نظامی جدید آمریکا نزدیک مرز عراق-سوریه

ساخت 2 پایگاه نظامی جدید آمریکا نزدیک مرز عراق-سوریه
دیدبان؛ یک مقام شورای استان «الانبار» واقع در غرب عراق سه‌شنبه در گفت‌وگو با یک خبرگزاری ترکیه‌ای گفت که ارتش آمریکا در بخش‌های خالی از سکنه این استان 2 پایگاه نظامی جدید تاسیس کرده است.
به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «فرحان الدولیمی» در این زمینه گفت که پایگاه نخست در شمال «الرمانه» در منطقه «القائم» و نزدیک مرز سوریه ایجاد شده و  360 کیلومتر تا «الرمادی» مرکز استان الانبار فاصله دارد. پایگاه دوم هم در شرق شهر «الرطبه» در فاصله 310 کیلومتری غرب الرمادی و  100 کیلومتری مرز سوریه ایجاد شده است.
به گفته این مقام عراقی، این 2 پایگاه برای کمک به نیرو‌های عراقی جهت حفظ امنیت مرز‌ها و جلوگیری از نفوذ داعش ایجاد شده‌اند.
فرحان الدولیمی همچنین افزود که تعدادی از نظامیان آمریکایی همراه با پهپاد‌ها و دیگر تجهیزات اینک در این دو پایگاه مستقرند.
به نوشته آناتولی، در حالی که دولت عراق و ارتش آمریکا تاکنون درباره وجود چنین پایگاه‌های نظامی اظهار نظری نکرده‌اند، اما با ساخت آن‌ها، تعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در الانبار به 4 مورد خواهد رسید.
در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته دستور خروج نیرو‌های این کشور از سوریه را صادر کرد، مقام‌های پنتاگون به تازگی از گزینه‌های خود برای تداوم ماموریت در سوریه از جمله استفاده از نیروهای ویژه یا ادامه کمک تسلیحاتی به کردها خبر دادند.
به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» 2 مقام نظامی آمریکا که مایل به افشای نام خود نبودند در این زمینه اعلام کردند که کماندوهای آمریکا با حضور در عراق، در صورت نیاز برای اجرای عملیات ویژه وارد سوریه می‌شوند. این اقدام آمریکا یکی از چند گزینه این کشور از جمله ادامه حملات هوایی و تجهیز کردهای سوریه با سلاح و تجهیزات به عنوان راهبرد جدید پنتاگون برای ادامه حضور در سوریه و ادعای حفظ فشار بر داعش است.
در همین زمینه  «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق  روز گذشته  اعلام کرد که  بغداد برای ورود نیروهای امنیتی به منظور مبارزه با داعش در سوریه ، از آمریکا دستور نمی‌گیرد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»