دیدبان

درگیری لفظی شدید ترکیه و رژیم صهیونیستی

درگیری لفظی شدید ترکیه و رژیم صهیونیستی
دیدبان؛ اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره بیت‌المقدس در نشست روز شنبه (گذشته) استانبول در جمع حامیان جوان خود، سبب آغاز درگیری‌های لفظی بین آنکارا و رژیم صهیونیستی شده و این درگیری لفظی به امروز یکشنبه هم کشیده شده است.
رئیس‌جمهور ترکیه در نشست روز شنبه در جمع حامیان خود در استانبول، از مواضع رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان و به ویژه بیت‌المقدس به شدت انتقاد کرد.
در بخشی از سخنرانی «رجب طیب اردوغان»، حاضران شعارهایی در حمایت از آزادی بیت‌المقدس سر دادند و خطاب به رئیس‌جمهور ترکیه گفتند: «رئیس، ما را به قدس ببر (تا این شهر را فتح و آزاد کنیم)».
رئیس‌جمهور ترکیه به این شعار حاضران جواب مثبت داد و گفت: «ان شاءالله به زودی» (به قدس می‌رویم و آن را فتح و آزاد می‌کنیم).
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز یکشنبه به سخنان اردوغان در استانبول واکنش نشان داد و به او و دولتش اتهام‌‌های تندی زد.
«بنیامین نتانیاهو» گفت: «اردوغان، فاتح قبرس شمالی و کسی که ارتشش در داخل و خارج از ترکیه زنان و کودکان را در روستاهای کُردنشین قتل عام می‌کند، نمی‌تواند درباره اخلاق به موعظه اسرائیل بپردازد».
این اظهارنظر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، واکنش‌های مقام‌های ترکیه را به همراه داشت.
«عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه خطاب به نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس گفت: «نتانیاهو که در کشور خودش به فساد متهم شده، در تلاش برای ایجاد اختلال در کار جامعه بین‌المللی است».
اشاره این مقام ترکیه‌ای به تحقیقات قضایی از نتانیاهو به اتهام چندین پرونده فساد مالی است. اخیرا دادستانی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در یکی از این پرونده‌ها، مدارک کافی درباره ارتکاب به جرم وجود دارد.
این تحقیقات سبب شده که برخی سیاستمداران سرشناس صهیونیست بر لزوم کناره‌گیری نتانیاهو و برگزاری انتخابات پیش از موعد تاکید کنند.
در ادامه واکنش‌های مقام‌های ترکیه به اظهارات نتانیاهو علیه اردوغان، وزیر خارجه این کشور در توئیتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «قاتل خونسرد عصر کنونی» خوانده است.
«مولود چاووش اوغلو» در توئیتر ضمن مخاطب قرار دادن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «اشغالگری که به مردمی که روی زمین دراز کشیده‌اند لگد می‌زند، به راحتی مجرم شناخته می‌شود».
وزیر خارجه ترکیه افزود: «بنیامین نتانیاهو قاتل خونسرد دوره معاصر است و او مسئول کشتار هزاران فلسطینی‌ بی‌گناه و بمباران و حملات نظامی به کودکان در سواحل است. ترکیه هرگز از افشا کردن حقیقت دست برنخواهد داشت».

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»