دیدبان
ادعای دیدبان حقوق بشر سوریه؛

امریکا علی‌رغم اعلام خروج از سوریه، در شرق دیرالزور پایگاه نظامی جدید احداث کرد

امریکا علی‌رغم اعلام خروج از سوریه، در شرق دیرالزور پایگاه نظامی جدید احداث کرد
دیدبان؛ منطقه شرق فرات و عملیات احتمالی ترکیه در این منطقه علیه شبه‌نظامیان کُرد و مسئله خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به تحولات روز این کشور بدل شده است.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه (روز گذشته) تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد.
بر خلاف آنچه آمریکا اعلام کرده، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» امروز جمعه ادعا کرد که یک محموله جدید تجهیزات لجستیکی، سلاح و سوخت از منطقه کردستان عراق وارد پایگاه ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در منطقه شرق فرات شده است.
دیدبان اعلام کرد که دهها کامیون حامل سوخت هواپیما و خودرو، سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی عازم ریف دیرالزور و به ویژه پایگاه آمریکا در این منطقه شده است.
این گروه می‌گوید که آمریکا پنجشنبه 20 دسامبر (29 آذر) این پایگاه را ایجاد کرده است.
این پایگاه در منطقه «هجین» واقع در اطراف منطقه تحت اشغال گروه تروریستی داعش در کرانه خاوری رود فرات قرار دارد و این منطقه تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد است.
دیدبان روز گذشته نیز اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد قصد دارند در صورت آغاز عملیات نظامی ترکیه، نیروهای تحت امر خود را از مناطق درگیری با داعش خارج و به جبهه‌های عملیاتی شرق فرات برای مقابله با آنکارا اعزام کنند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به این تصمیم واشنگتن روز گذشته گفت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه وجود ندارد.
پوتین تأکید کرد که آمریکا به طور معمول اعلام می‌کند که از افغانستان نیز در حال خروج است اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.
رئیس جمهور ترکیه هم اخیرا اعلام کرد که این کشور قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند تا «شرق فرات از [حضور] گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد] آزاد شود».
شبه‌نظامیان کُرد هم که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، اعلام کردند که این تصمیم واشنگتن «خنجر از پشت» است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»