دیدبان

واکنش «قسد» به خروج نیروهای آمریکا از سوریه: «خنجر از پشت است»

واکنش «قسد» به خروج نیروهای آمریکا از سوریه: «خنجر از پشت است»
دیدبان؛ شبه نظامیان مورد حمایت ایالات متحده آمریکا شدید به تصمیم این کشور برای خروج نیروهایش از سوریه واکنش نشان دادند.
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که وابسته به مخالفان دولت سوریه و مستقر در لندن است، شامگاه چهارشنبه (۲۸ آذر) به نقل از منابع موثق و نزدیک به «نیروهای دموکراتیک سوریه» نوشت که این اقدام آمریکا «خیانت» به آن‌ها است.
این نیروها که از سال ۲۰۱۴ در قالب ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا، عیله داعش می‌جنگیدند و مورد حمایت تسلیحات و لجستیکی واشنگتن بودند، گفتند: «خروج آمریکا از سوریه خنجر از پشت به ما و "یگان‌های مدافق خلق کُرد" است».
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع نزدیک به «قسد» افزودند: «خروج آمریکا از سوریه، خیانت به خون هزاران نفر است که در جنگ با گروهک داعش ریخته شد».
این منابع گفتند که مقام‌های رده بالای آمریکا فرماندهان ارشد این نیروها را در جریان خروج نیروهای خود از منطقه منبج و کل منطقه شرق فرات قرار گذاشته است.
روزنامه «وال استریت ژورنال» و شبکه «سی.ان.ان» بعد از ظهر چهارشنبه به نقل از منابع خود اعلام کردند که آمریکا تصمیم گرفته همه نیروهای خود  از سوریه را سریعا خارج کند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی این خبر را تایید کرد و نوشت: «ما به داعش در سوریه غلبه کرده‌ایم. این تنها دلیل من برای ماندن در آنجا در دوران ریاست‌جمهوری‌ام بود.»  
نزدیک به ۲۰۰۰ نیروی نظامی آمریکایی در خاک سوریه حضور دارند. این نیروها با حمایت از نیروهای عمدتا کرد در شمال سوریه توانستند طی چند سال گذشته مناطق زیادی از اشغال داعش را به اشغال خود درآورند.
ترکیه اخیرا اعلام کرده است که قصد انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا را دارد و برای این کار نیز از واشنگتن چراغ سبز گرفته است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»