دیدبان

خیز رسانه های ضد انقلاب برای منجی سازی از هاشمی + عکس

خیز رسانه های ضد انقلاب برای منجی سازی از هاشمی + عکس
ديدبان: مشرق در ادامه رصدهای خود از رسانه های بیگانه و ضد انقلاب این بار به بررسی این سایتها و تبیین تاکتیک های به کار گرفته از سوی آنها در چند روز گذشته می پردازد:
  • اوج شادي ضد انقلاب با آمدن هاشمي؛ "سياستمدار كهنه‌كار"

رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان هفته گذشته هم و غم جدي خود را معطوف بر اخبار ثبت نام نامزدها در انتخابات كردند؛ هر چند تمام نگاهشان به ستاد انتخابات وزارت كشور نبود؛ نگاه اصلي آنان متوجه هاشمي رفسنجاني و سيدمحمد خاتمي بود؛ با قطعي شدن عدم نامزدي خاتمي، به هر دري زدند تا هاشمي را به صحنه رقابت بكشانند؛ اشك ريزان براي هاشمي و مظلوميتش‌ شاه بيت اين تلاش‌ها بود.


تيتر هاشمي بالاخره آمد به خوبي حكايت از لحظه‌شماري ضد انقلاب براي آمدن آيت‌الله 80 ساله دارد


از اين رو لحظه شماري براي آمدن آيت الله 80 ساله به وزارت كشور صورت گرفته بود؛ تا بالاخره با آمدن هاشمي در دقيقه نود به ستاد انتخابات، و ثبت نام او تعريف و تمجيدها از وي و جهت‌گيري‌هاي خاص نيز آغاز شد. مي‌توان انواع اهداف را در اين موارد خلاصه كرد:

  • ذوق زدگي از ثبت نام؛ تعريف و تمجيد از هاشمي

رسانه‌هاي ضد انقلاب كه براي آمدن هاشمي به صحنه انتخابات لحظه شماري مي‌كردند، با ورود هاشمي نتوانستند خوشحالي خود را از اين اتفاق پنهان كنند و تيترهاي اول رسانه‌هاي خود را به آمدن هاشمي اختصاص دادند؛



بي.بي.سي ضمن اينكه هاشمي را « سياست مدار كهن كار خط ميانه » معرفي مي‌كند، از بازگشت او

به « خط مقدم سياست » استقبال مي‌كند

اختصاص اين تيترها به هاشمي به گونه‌اي صورت مي‌گرفت كه تجلي نوعي منجي‌سازي از هاشمي نيز انجام شود. اين رسانه‌ها تلاش كردند تا در عين حال كه از آمدن هاشمي سرذوق آمده‌اند به تعريف و تمجيد از هاشمي بپردازند و او را شايسته ترين گزينه براي رياست جمهوري معرفي كنند؛ البته بدون شك انتخاب گزينه مطلوب از سوي رسانه‌هاي معاند امري نيست كه به خاطر خير خواهي نظام و ملت انجام شده باشد.


راديو فرانسه با انتخاب تيتر فوق تلاش كرد آمدن هاشمي را اتفاقي بسيار ويژه توصيف كرده و به صورت نرم نيز

خوشحالي خود از آن را ابراز مي‌كند

البته اين رسانه‌ها تلاش كردند تا آمدن هاشمي را به گونه‌اي خاص نيز نشان دهند تا احتمال رياست جمهوري وي را از همين الان بالا و قطعي معرفي كنند؛ اين رسانه‌ها با بزرگ كردن خبر كناره گيري برخي اصلاح طلبان با آمدن هاشمي، اين خبر را نيز با ذوق زدگي خاصي منتشر كردند؛ خبري كه خيلي زود تكذيب شد.


دويچه وله به سرعت پس از انتشار خبر ثبت نام هاشمي، با انتشار خبر كناره گيري برخي نامزدها به سود هاشمي تلاش كرد تا اوضاع
 را به سود هاشمي نشان دهد؛ هر چند كه اين خبر از سوي نامزدها تكذيب شد!!
  • موافقت رهبري يا سوء استفاده هاشمي

هاشمي رفسنجاني پيش‌تر گفته بود كه شرط آمدنش موافقت رهبر انقلاب است؛ هاشمی در حالی سخن از موافقت رهبر انقلاب می گوید که پیش تر تمام نامزدهایی که با رهبر انقلاب دیدار داشته اند درباره نظر ایشان در مورد کاندیداتوری خود تنها یک سخن شنیده اند: « من نفیاً و اثباتاً نظری ندارم»؛ در نتیجه هاشمی هم قطعا همین سخن را خواهد شنید؛

هاشمي هم كه مي دانست اين سخن را از رهبر انقلاب خواهد شنيد، چرا چنين امري را مطرح و رسانه‌اي كرد؟ فارغ از تحليل هاي مختلف اين امر مسلم است كه هاشمي با اين كار باعث شد عده اي گمان كنند آمدن او با موافقت رهبر انقلاب است؛ حتي برخي نزديكان هاشمي – تيمور علي عسگري – هم چنين توهمي داشتند كه به سرعت اين خبر تكذيب شد. اما هاشمي با اين كار خود سوژه اي هم براي رسانه هاي ضد انقلاب بوجود آورد. آنها در برنامه‌هاي خود به اين پرداختند كه آيا آمدن هاشمي با موافقت رهبري بوده است؟


بي.بي.سي در برنامه خود به اين نتيجه رسيد كه به هرحال در اذهان چنين تصور خواهد شد كه
 هاشمي با موافقت رهبري آمده است

اين رفتار هاشمي رفسنجاني كه نوعي سوء استفاده از سكوت رهبري است، چه معني مي‌تواند داشته باشد؟


  • كليد زدن پروژه تقابل هاشمي با نظام

رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان با آمدن هاشمي رفسنجاني نگاهي منجي وار به وي داشتند و تلاش كردند تا او را به نحوي مقابل حاكميت قرار دهند. اين رسانه ها نمي‌توانستند بپذيرند كه هاشمي رفسنجاني كه در 80 سالگي براي انتخابات و با اصرار اصلاح طلبان ثبت نام كرده، قرار است در چارچوب حاكميت و نگاه اصولگرايي فعاليت كند.



رسانه‌هاي بيگانه هاشمي را در حالي اينگونه حمايت رسانه‌اي مي‌كنند كه او را نماد تغيير خواهي در برابر حكومت مي‌دانند؛ و گرنه چه دليلي دارد حمايت از نامزدي كه احتمال

دهند نماينده گفتمان انقلاب اسلامي است!! پس بي شك در نگاه اين رسانه ها، هاشمي نماينده انقلاب اسلامي نيست

از اين رو اين رسانه‌ها تلاش كردند تا در عين حال كه از آمدن وي شور و شوق نشان مي‌دهند اين امر را نيز تذكر بدهند كه هاشمي با نظام و رهبري فاصله دارد و قرار نيست با حاكميت كنار بيايد و چيزي نگويد. قدر مسلم اين است كه رسانه هاي ضد انقلاب قصد ندارند بهترين گزينه را كه در چارچوب نظام و آرمان‌هاي امام و رهبري قرار است فعاليت كند، به عنوان گزينه مطلوب خود معرفي و از او حمايت كنند؛ پس بدون شك تلاش خواهد شد ضمن پررنگ شدن برخي اختلافات، هاشمي را نماد مقابله با نظام معرفي كنند.


بي.بي.سي در راستاي تقابل هاشمي با نظام و رهبري برنامه‌اي تلويزيوني هم در اين باره تهيه كرد تا نشان دهد هاشمي، در

خط رهبري نيست و سرمايه گذاري بي.بي.سي بر حمايت از وي بي دليل نيست


  • مشايي و حواشي

آمدن مشايي به وزارت كشور همراه با رئيس جمهور و ثبت نام وي براي انتخابات رياست جمهوري هم مورد استقبال بسياري از رسانه‌هاي ضد انقلاب قرار گرفت: در ادامه به بررسي برخي نكات در پيرامون اين اتفاق مي‌پردازيم:

  • خوشحالي از ثبت نام مشايي

برخي از رسانه‌هاي ضد انقلاب نتوانستند خوشحالي خود را از آمدن و ثبت نام اسفنديار رحيم مشايي پنهان كنند؛ البته نوع اين خوشحالي به نظر متفاوت با خوشحالي از آمدن هاشمي است؛ اين رسانه‌ها از اين بابت خوشحالند چون منتظرند با وجود او يا رد صلاحيت او، رئيس جمهور اقدامات مخربي انجام دهد و آنان از اين رهگذر به اهداف خود برسند؛ هر چند كه در اخبار اين روزها اين امر به چشم نمي‌خورد اما تحليل و رصدهاي گذشته همين امر را به اثبات مي‌رساند:

چينش خاص تصاوير از سوي خودنويس، تصوير بزرگ مشايي، و تاكيد بر اينكه او قرار است از خيلي ها زودتر

رد صلاحيت شود، پيگيري همان سناريوي ذكر شده است


باز هم بزرگنمايي اختلافات و القاي تشنج

حركت اشتباه رئيس جمهور و اقدام خلاف قانون وي در همراهي اسفنديار رحيم مشايي براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري، باعث شد كه مرجع قانوني رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در كشور يعني شوراي نگهبان در برابر آن بايستد و آن را عملي مجرمانه معرفي كند؛

مجلس هم در برابر اقدام خلاف قانون رئيس جمهور واكنش نشان داد و 150 نفر از نمايندگان مجلس به اين رفتار رئيس جمهور انتقاد كردند.



بي.بي.سي فارسي نتوانست خوشحالي خود را از اين اقدام مجرمانه رئيس جمهور پنهان كند و

اختلافاتي را كه بر سر اين اشتباه رئيس جمهور بوجود امده بود، تيتر اول خود كرد


اين واكنش‌ها از سوي اين نهادها كافي بود تا بار ديگر رسانه‌هاي ضد انقلاب در طبل اختلاف و القاي تشنج در كشور بكوبند. اين رسانه‌ها تلاش كردند تا با بزرگنمايي اين اتفاق آن را به گونه‌اي خاص و تشنج زا تبليغ كنند.

اين بزرگنمايي وقتي معناي خاصي مي‌يابد كه تا چند روز ديگر هم قرار است شوراي نگهبان نظر خود را درباره نامزدها اعلام كند؛ رد صلاحيت احتمالي مشايي با اين برخورد رئيس جمهور، مي‌تواند محمل اختلافات ديگري باشد كه رسانه‌هاي ضد انقلاب به شدت انتظار آن را مي‌كشند:


تيتر خاص راديو فرانسه هم جالب توجه بود؛ در كنار اين مطلب كه گفته تنها «‌يك نماينده مجلس » را به نحوي بيان كرده

كه القاي تشنج وسيع در كشور است؛ عدم كفايت سياسي رئيس جمهور خواسته « يك نماينده مجلس»!!

جمع بندي:

به نظر مي‌رسد اين رسانه‌ها در اين روزها تلاش خواهند كرد تا ضمن پررنگ كردن هاشمي و مشايي، زمينه را براي دو اتفاق فراهم كنند؛ اول اينكه با پر رنگ كردن هاشمي تلاش كنند تا وي كه نماد تغيير در برابر حاكميت است راي بياورد؛ دوم اينكه با بزرگ كردن مشايي و در صورت رد صلاحيت شدن وي، زمينه براي برخورد احمدي نژاد و اختلاف آفريني هاي وي كاملا بوجود آيد؛ اختلافي كه اميدواريم با هوشياري رئيس جمهور به هيچ وجه رخ ندهد تا دشمنان بار ديگر روسياه گردند. فعلا بايد منتظر ماند...


مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران