دیدبان

ارزیابی اندیشکده امریکایی: ناوگان دریایی آمریکا مقابل روسیه و چین شکست خواهد خورد.

ارزیابی اندیشکده امریکایی: ناوگان دریایی آمریکا مقابل روسیه و چین شکست خواهد خورد.
دیدبان؛ جدیدترین ارزیابی‌های یک اندیشکده آمریکایی نشان داد که ناوگان دریایی آمریکا در برابر قدرت‌هایی چون چین و روسیه و نیز قابلیت‌های بهبود یافته کشورهایی چون کره شمالی و ایران به چالش می‌افتد.
ارزیابی اندیشکده «مرکز راهبردی و ارزیابی‌های بودجه» (CSBA) مستقر در واشنگتن دی.سی نشان داد که ناوگان دریایی آمریکا در خطر از دست دادن برتری خود است و در رویارویی با قدرت‌های بزرگی چون روسیه و چین با مشکلاتی مواجه می‌شود.
 در این ارزیابی جدید که به بررسی راهبرد نظامی آمریکا و قابلیت‌های این کشور پرداخته شده، هشدار داده شده است که ناوگان کنونی دریایی آمریکا و راهبردهای دفاع دریایی این کشور در صورت عدم تغییر قادر به کسب برتری در نبرد علیه کشتی‌های ‌روسیه و چین نخواهد بود.
در این گزارش تاکید شده که ناوگان هوا_دریای آمریکا (CVWs)  فاقد برد موثر، استقامت، بقا و تخصص برای اجرای مفاهیم عملیاتی مورد نیاز در شکست دادن  ارتش قدرت‌های بزرگ است.
این اندیشکده آمریکایی نوشته است: وضعیت فعلی نیروی هوا_دریا برای تاکتیک‌هایی که نیروهای دریایی آمریکا نیازمند آن است تا برابر رقبای قدرت‌های بزرگ مانند چین و روسیه و همچنین قدرت‌های منطقه‌ای با قابلیت‌های بهبود یافته مانند کره شمالی و ایران بکار برد، مناسب نیست.
درباره توان موشک‌های رهگیر و دیگر تجهیزات  آمریکا نیز در این گزارش آمده است که سامانه‌های دفاع موشکی شامل جنگ افزارهای انرژی هدایت شده (سلاح‌های لیزری) و موشک‌های رهگیر برد کوتاه در قیاس با  پرتاب بالقوه موشک‌های چین و روسیه کافی نخواهد بود.
 تحلیگران و کارشناسان این گزارش اعتراف می‌کنند که برنامه‌ای جایگزینشان به منظور حفظ ارتباط ناوگان دریایی آمریکا، پرهزینه‌تر از مورد کنونی است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»