دیدبان

پشت پرده عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی

پشت پرده عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی
دیدبان؛ روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مدتی است که به صورت آشکارتر افزایش یافته و این رژیم اعلام کرد که روابط خود با سودان را نیز عادی کرده است.
پایگاه خبری «رأی الیوم» با انتشار گزارشی به پشت پرده عادی سازی روابط خارطوم و تل‌آویو پرداخت و نوشت که بر خلاف ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی، هدف از عادی سازی روابط با سودان مسائل تجاری و اقتصادی محض و کاهش مسافت سفر از فرودگاه «بن گوریون» در اراضی اشغالی به آمریکایی جنوبی نیست.
این پایگاه خبری ادعا کرد که رژیم صهیونیستی از طریق این اقدام در تلاش است که روند تجهیز تسلیحاتی جنبش مقاومت اسلامی در نوار غزه (حماس) را متوقف کند؛ بدین ترتیب که حماس از لیبی و از طریق سودان و سپس شبه جزیره سینا و از آنجا به نوار غزه سلاح انتقال می‌دهد و این مسیر برای جنبش حماس بسیار مهم است.
روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در اول دسامبر جاری به نقل از منابع سیاسی و امنیتی اعلام کرد که تل‌آویو با کشورهای عربی به ویژه سودان در تلاش است که روند رسیدن سلاح به حماس در غزه را متوقف کنند.
رأی الیوم در ادامه گزارش داد که تمامی تلاش‌های مشترک رژیم صهیونیستی و مصر برای توقف انتقال سلاح از سیناء به نوار غزه به شکست منتهی شد و تخریب تونل‌ها در شبه جزیره سیناء توسط ارتش مصر نیز در این زمینه مؤثر واقع نشد.
منابع خبری صهیونیستی 25 نوامبر گذشته اعلام کردند که قرار است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به سودان سفر کند و ایجاد مسیرهای کوتاه از اراضی اشغالی به آمریکای جنوبی از طریق حریم هوایی سودان را علت سفر این مسئول صهیونیست عنوان کردند.
شبکه 10 این رژیم در 27 نوامبر نیز اعلام کرد که یک فرستاده از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سال 2017 و در جریان سفر به ترکیه با مسئولان سودانی دیدار کرده است که یکی از این افراد به «محمد عطا» سفیر خارطوم در واشنگتن نزدیک است.
«باراک راوید» یکی از تحلیلگران ارشد روزنامه هاآرتص در سپتامبر سال 2016 اعلام کرد که دولت رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب را به برقراری رابطه به سودان و حذف بخشی از بدهی‌های این کشور تشویق می‌کند تا به محور عربی نزدیک به صهیونیستها نزدیک شود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»