دیدبان
افزایش چندبرابری قیمت ها در سال 91؛ طلاق در دوران عقد را افزایش داده

از هر سه طلاق تهرانی ها، یکی در دوران عقد است!

از هر سه طلاق تهرانی ها، یکی در دوران عقد است!
دیدبان: به گزارش تهران پرس، یک آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که 27 درصد از طلاقهای تهرانیها در دوران عقد زوجها رخ می دهد.مجید ابهری با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه دوران عقد شیرین ترین دوره زندگی هر دختر و پسر جوانی می باشد اما متاسفانه در دهه اخیر بروز طلاق و افزایش آن در دوران عقد یکی از مشکلات اساسی خانواده ها شده است.

مشهد و اصفهان و شیراز پیشتاز طلاق در دوران عقد

البته زمانی که به آمارهای موراد طلاق در دروان عقد نگاهی می اندازیم متجه می شویم که در شهرهای مانند مشهد ، اصفهان و شیراز، 40 درصد از طلاق ها به جدایی در دوران عقد باز می گردد که این مسئله جای تامل دارد.

افزایش طلاق در دوران عقد، چرا؟

اینکه چرا تعداد موارد طلاق در دروان عقد و پیش از تشکیل زندگی مشترک در سال 91 افزایش یافته است، بیش از هر چیش به تحولات اقتصادی این سال باز می گردد. تغییرات ناگهانینرخ ارز و گرانی مهار نشدنی که سال گذشته گریبان مردم کشور را گرفت، باعث شد که تشکیل زندگی و تهیه ملزومات زندگی مشترک بسیار دشوارتر از سال گذشته شود. در همین راستا دختر و پسر جوانی که تصمیم داشتند زندگی مشترکشان در سال 91 آغاز کنند، متوجه شدند که با مبلغی که برای هزینه های ازدواج کنار گذاشته بودند دیگر قادر به تشکیل زندگی نیستند و تحولات اقتصادی هزینه تشکیل زندگی مشترکشان را سه برابر هزینه پیش از تغییرات نرخ ارز کرده است. به عنوان مثال دختری که پیش از تورم ناگهانی اقتصادی کشور می توانست با جهیزیه 10 تا 12 میلیونی راهیه خانه بخت شود با افزایش سه برابری لوازم خانگی، برای تهیه ملزومات جهیزیه ، مبلغ 30 تا 40 تومان نیاز داشت. از طرف دیگر پسر هم با افزایش قیمت مسکن و اتومبیل و طلا و هزینه های مراسم عروسی دیگر نمی توانست با پس انداز سابق خود از پس تشکیل زندگی مشترک بر بیاید. این مسائل باعث شد که دختر و پسری که در رویای ازدواج به سر می بردند، دیگر نتوانند هدف خود را دنبال کنند و هزینه های اقتصادی آنها را از آغاز زندگی مشترک نا امید کنند. در همین میان چه بسیاری زوج هایی که عطای تشکیل زندگی مشترک را در این بلبشوی اقتصادی به لقای آن بخشیدند و ترجیح دادند با توسل به طلاق خود را از زیر بار هزینه های کمرشکن زندگی مشترک برهانند!

طلاق در عقد؛ پیش زمنیه ازدواج اجباری

یکی از پیامدهای طلاق در زمان عقد این است که طرفین، به خصوص دختری که در دوران عقد از همسرش جدا شده، از سوی خانواده زیر فشار قرار بگیرد تا در کمترین زمان ممکن ازدواج کند. دختر هم برای فرار از فشار والدین و به اصطلاح حرف مردم، تن به ازدواجی ناخواسته می دهد که این اتفاق خود می تواند عاملی برای طلاق بعدی او باشد.

بهبود وضعیت اقتصادی، راهی برای کاهش طلاق

با توجه به تاثیرات مسائل اجتماعی بر افزایش طلاق اما در کشور ما هنوز مسائل اقتصادی است که مهم ترین عامل افزایش طلاق به خصوص در دوره عقد محسوب می شود در این میان این مدیران و مسئولان هستند که باید به جای وعده دادن با ریشه کنی بیکاری و گرانی مهارنشدنی که نفس جامعه را شماره انداخته، سونامی طلاق را هم در کنترل خود در بیاورند.


مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران