دیدبان

نگرانی ترامپ درباره احتمال استیضاحش

نگرانی ترامپ درباره احتمال استیضاحش
دیدبان؛ رسانه وابسته به دموکرات‌ها در گزارشی به نقل از یک منبع مطلع خبر داده که «دونالد ترامپ» درباره احتمال استیضاحش نگران است.
«سی‌ان‌ان» گزارش داد: «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه بعد از تسلط دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان آمریکا احتمال استیضاح شدن او وجود دارد، ابراز نگرانی کرده است».
طبق گزارش این رسانه وابسته به مخالفان دولت آمریکا، یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور ترامپ روز دوشنبه (دیروز) به سی‌ان‌ان گفت که رئیس‌جمهور استیضاح شدنش را یک «احتمال واقعی» می‌داند.
این منبع مطلع ناشناس آمریکایی همچنین تاکید کرد که «البته ترامپ مطمئن نیست که (استیضاحش) اتفاق خواهد افتاد».
«سی‌ان‌ان» در ادامه گزارش خود از یک منبع دیگر نزدیک به کاخ سفید خبر داده که مشاوران ترامپ معتقد هستند که تنها موضوعی که شاید به موضوع استیضاح ارتباط پیدا کند، «تخلف‌های مالی در زمان کارزار انتخاباتی او» مرتبط با پرونده «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق او است.
دادگاهی در آمریکا در حال رسیدگی به پرونده وکیل شخصی سابق رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دلیل پرداخت حق السکوت به دو زن در سال ۲۰۱۶ به نمایندگی از طرف آقای ترامپ است؛ پرونده‌ای که ترامپ می‌گوید در آن کار غیرقانونی صورت نگرفته است.
سی‌ان‌ان گزارش داد: «دموکرات‌ها در حال مطرح کردن این موضوع هستند که ترامپ اقداماتی انجام داده که امکان استیضاحش وجود دارد و همچنین این اقدامات می‌تواند سبب شود که در پایان حضورش در کاخ سفید (و اتمام دوره ریاست جمهوری‌) سبب زندانی شدن وی شود».
«جری ندلر» عضو ارشد دموکرات کنونی مجلس نمایندگان آمریکا که در دوره آتی این مجلس رئیس کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد، روز یکشنبه در این باره موضعگیری کرد.
این قانونگذار آمریکایی تاکید کرد که در صورت اثبات «اتهام‌های تخلفات مالی» و دیگر اتهام‌های وارد شده به ترامپ از قبیل تبانی ادعایی کارزار او با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶،  امکان استیضاح رئیس‌جمهور وجود دارد.
«کریس کونز» سناتور دموکرات آمریکایی هم روز دوشنبه (دیروز) بر احتمال اعلام جرم و تعقیب قانونی ترامپ بعد از کنار رفتن او از ریاست جمهوری تاکید کرده بود.
سی‌ان‌ان گزارش داد: «مقام‌های کاخ سفید در حال حاضر هنوز به این موضوع که تحقیقات رابرت مولر درباره تبانی (کارزار ترامپ با مسکو) به استیضاح منجر شود، اعتقادی ندارند و آنها همچنین از این موضوع که تخلف‌های مالی در زمان کارزار انتخاباتی به اندازه‌ای که بتواند سبب جلب حمایت فراحزبی جهت استیضاح شود، آسوده‌خاطر هستند».
یک منبع دیگر خبری هم به سی‌ان‌ان گفته که ترامپ معتقد است اگرچه امکان استیضاح او در مجلس نمایندگان وجود دارد اما امکان محکوم شدن او در سنا به دلیل تسلط جمهوری‌خواهان در این مجلس وجود ندارد.
رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر بارها با تکرار مواضعش درباره اینکه «هیچ تبانی» بین کارزار انتخاباتی او با روسیه وجود نداشته است، به رابرت مولر بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و تبانی ادعایی کارزار ترامپ با مسکو تاخته و مولر را کاملا نزدیک به دموکرات‌ها و حامی «هیلاری کلینتون» خوانده است.
ترامپ همچنین گفته است که تیم تحقیق مولر به رغم صرف هزینه‌های هنگفت از جیب مالیات دهندگان آمریکایی تاکنون هیچ سند و مدرکی درباره تبانی ادعایی پیدا نکرده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»