دیدبان

انتقاد قطر به نشست شورای همکاری خلیج فارس

انتقاد قطر به نشست شورای همکاری خلیج فارس
یک مسؤول وزارت خارجه قطر نسبت به بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد و عادل الجبیر را مورد انتقاد قرار داد.
احمد الرمیحی، مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر در واکنش به بیانیه پایانی سی‌ونهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض از این بیانیه انتقاد کرد.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: چرا سران شرکت کننده در این نشست به بررسی بحران خلیج (فارس) نپرداختند؟ این چه بیانیه پایانی است که محاصره قطر و راه‌های حل آن را مورد رایزنی و بحث قرار نداد؟
الرمیحی افزود: به چه کسی می‌خندید؟ این "سطحی‌نگری" و "نادیده گرفتن مشکلات واقعی" که این شورا از آن رنج می‌برد، برای شما کافی است.
وی در واکنش به کنفرانس مطبوعاتی عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در پایان این نشست نیز تاکید کرد: کنفرانس مطبوعاتی مضحک الجبیر نیز پایان یافت و او تلاش کرد که در آن موضوعی میسر نشد در بیانیه پایانی سران شورا به کرسی نشانده شود، بیان کند.
بر اساس این گزارش، الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: مواضع عربستان در قبال بحران حوزه خلیج (فارس) مشخص و علنی است. برادران در قطر می‌دانند که خواسته‌ها از آن‌ها برای بازگشت به عنوان عضوی فعال در شورای همکاری خلیج‌فارس چیست. آن‌ها باید به شروط چهار کشور عربی پاسخ دهند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»