دیدبان

سلطان قابوس به ریاض نمی رود

سلطان قابوس به ریاض نمی رود
دیدبان؛ عُمان امروز شنبه اعلام کرد که «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر در امور شورای وزیران، فردا یکشنبه به عنوان نماینده سلطان قابوس برای شرکت در سی‌و نهمین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس، به ریاض می‌رود.
خبرگزاری عُمان با اعلام این خبر گزارش کرد که عُمان همواره بر حمایت از روند همکاری شورای همکاری خلیج‌فارس به منظور تحقق اهداف آن اعم از شکوفایی و پیشرفت‌ ملت‌های عضو این شورا تأکید دارد.
طبق این گزارش هیأت همراه فهد در این سفر عبارتند از: یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر خارجه، علی بن مسعود السنیدی وزیر بازرگانی و صنایع، عبدالله بن محمد السعیدی وزیر امور حقوقی و تعدادی از مسئولان دولتی.
پیش از این خبرگزاری عُمان گزارش داده بود که سلطان قابوس پیامی را به ملک سلمان ارسال کرده است.
سی‌ونهمین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس قرار است فردا یکشنبه در ریاض برگزار شود و «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر رسما از جانب دولت عربستان سعودی برای شرکت در این نشست دعوت شده است.
برگزاری این نشست در حالی است که روابط اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس از یک سال و نیم قبل به شدت شاهد تنش است و چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین خرداد ماه سال گذشته با متهم کردن قطر به حمایت مالی از تروریسم و روابط نزدیک با ایران روابط خود را با این کشور قطع کردند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»